۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷

اپل بالاخره حفره‌های مرورگر Safari را وصله کرد

ایتنا - این اختلالات باعث می‌شود تا نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل رایانه‌ای این شرکت در مقابل حملات هکرها آسیب‌پذیر باشد.
اپل بالاخره حفره‌های مرورگر Safari را وصله کرد


شرکت اپل با عرضه ابزارهای به‌روزرسان مخصوص مرورگر اینترنتی Safari، این محصول را در مقابل حملات مختلف هکرها ایمن کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، این به‌روزرسانی‌ها برای نسخه‌های مختلف مرورگر اینترنتی اپل شامل Safari 8.0.6، Safari 7.1.6 و Safari 6.2.6 روی سیستم‌های عامل OS X Mountain Lion، Mavericks و Yosemite ارایه شد.

«جو ونیکس» از محققان مرکز Rapid۷ که نخستین بار حفره‌های خطرناک در مرورگر اینترنتی اپل را شناسایی کرد، توضیح داد که این اختلالات باعث می‌شود تا نسخه‌های مختلف سیستم عامل رایانه‌ای این شرکت در مقابل حملات هکرها آسیب‌پذیر باشد و امکان سرقت اطلاعات کاربران را فراهم آورد.

«زاکاری دوربِر» از کارشناسان مرکز Moodle نیز اعلام کرد که در جریان بررسی‌های اخیر خود متوجه شده است که با حفره‌های موجود اگر یک کاربر روی لینک آلوده کلیک کند، تمام اطلاعات شخصی او به صورت خودکار در اختیار هکرها قرار می‌گیرد.

 

لازم به ذکر است که اپل برای رفع آسیب‌پذیری‌ها و به‌روزرسانی نرم‌افزاری به سرعت مایکروسافت عمل نمی‌کند و این جریان باعث شده است طی چند ماه اخیر انتقادات کاربران افزایش یابد.

مرکز امنیتی F-Secure اواخر سال گذشته اعلام کرد که هکرها موفق شدند ۲۵ نوع بدافزار مختلف را روی سیستم‌عامل رایانه‌ای OS X اپل فعال کنند و اهداف خود را محقق سازند.
 
کد مطلب: 35977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام