۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳

عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری اپراتور چهارم آغاز شد

ایتنا- یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای پروژه دسترسی عمومی به پهنای باند مناسب است.
عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری اپراتور چهارم آغاز شد


اجرای شبکه فیبرنوری اپراتور چهارم مخابراتی کشور با حضور مقامات کشوری و جمعی از مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی استان البرز، از کرج آغاز شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیرعامل اپراتور چهارم مخابراتی کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه FTTx کرج، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای پروژه دسترسی عمومی به پهنای باند مناسب در چشم انداز و افق ۱۴۰۰ کشور است.

محسن باقری افزود: این پروژه یکی از بی‌بدیل‌ترین پروژه‌های ارتباطی مورد نیاز نسل آینده کشور است که به مناسبت هفته ارتباطات از سوی اپراتور چهارم به عنوان مجری این شبکه از کرج آغاز و به تدریج در هفت کلانشهر کشور اجرا می‌شود.

او خاطرنشان کرد: عملیات اجرای این شبکه در کرج در چهار فاز طراحی شده است که با اجرای دو فاز آن و پس از نصب تجهیزات اکتیو شبکه به میزان ۱۰ هزار پورت، ارائه سرویس باند پهن در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: اولویت فاز اول شبکه در کرج، منطقه عظیمیه و طالقانی و اولویت فاز دوم، منطقه گوهردشت خواهد بود.

همچنین در این مرحله از ارائه سرویس، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های بزرگ در اولویت واگذاری خواهند بود.

مدیرعامل اپراتور چهارم مخابراتی کشور ادامه داد: برنامه ایرانیان نت در سال ۱۳۹۴، اجرای ۵۰۰ هزار پورت شبکه در هفت کلانشهر تهران، کرج، قم، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز است و این در حالی است که به ازاء هر پورت امکان واگذاری حداقل ۲۰ درصد اکثر ۱۰۰ مگابایت پهنای باند با متقاضیان فراهم خواهد شد.

در ادامه این مراسم نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به پیشرفت علم و نیاز به جابجایی اطلاعات و داده‌ها با بیشترین سرعت باید بستر شبکه‌های مخابراتی به خصوص برای تبادل در صدا و سیما و سایر ارگان‌های مهم اطلاع‌رسانی و نیاز به سرورهای سنگین برای ایجاد یک شاهراه ارتباطی قوی در کشور مهیا شود.

محمدجواد کولیوند خاطرنشان کرد: این گسترش ارتباطات با تلاش شهرداری و شورای شهر به وجود آمده است البته با توجه اهمیت توسعه امنیت در مجراهای کشور با دستگاه قضایی و اطلاعاتی برای پیگیری و پوشش اطلاعات و داده‌هایی که تبادل می‌شود به این سیستم نظارت شود.

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند که موضوع آغاز بکار این اپراتور را در شورای اداری استان مطرح کرده و نقاط ضعف و قوت آن با حضور مسئولان استانی بررسی شود.
کد مطلب: 35947
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
این پروژه هم همانند رایتل شکست خورده است .........
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر یک عکس از فیبرنوری این شرکت گذاشتید من اسمم رو عوض میکنم !
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام