۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۸

سنجش صلاحیت شهروندان چینی با بیگ دیتا

ایتنا - سیستم امتیازدهی به شهروندان چینی طرح جامعی محسوب می‌شود که برای سال‌های طولانی روی آن سرمایه‌گذاری شده است.
سنجش صلاحیت شهروندان چینی با بیگ دیتا


شما تا چه اندازه شهروند خوبی هستید؟
دولت چین قصد دارد این سوال را به صورت اختصاصی برای تک‌تک افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند پاسخ دهد و این اتفاق به کمک سیستم‌های تحلیل کلان‌ داده‌ها صورت می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌بی‌تایمز، دولت چین تصمیم دارد به واسطه سیستم درجه‌بندی عددی بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مراکز مالی، سوابق جنایی و رفتارهای ثبت شده در سازمان‌های اجتماعی نشان دهد هر یک از مردم این کشور تا چه اندازه شهروند خوبی هستند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند طرح اعتبار‌سنجی اجتماعی به واسطه تحلیل کلان داده‌ها صورت می‌گیرد و بر اساس آن مراکز مالی می‌توانند برای اعطای وام آسان‌تر تصمیم‌گیری کنند و مراکز امنیتی هم کنترل شهر را دقیق‌تر در دست بگیرند.

سیستم امتیازدهی به شهروندان چینی طرح جامعی محسوب می‌شود که برای سال‌های طولانی روی آن سرمایه‌گذاری و بررسی شده است.

 

برای اساس بیانیه منتشر شده از سوی شورای داخلی، دولت مرکزی چین در نظر دارد از سال ۲۰۲۰ میلادی در مورد هر یک از بزرگسالان خود مبتنی بر نتایج حاصل از تحلیل کلان داده‌ها و سیستم امتیازدهی شهروندی تصمیم‌گیری کند.

اگرچه بررسی اطلاعات مالی،‌اینترنتی و دیگر داده‌های اجتماعی روش جدید برای شناسایی رفتار شهروندان نیست، اما دولت چین نخستین کشور در سراسر جهان محسوب می‌شوند که چنین سیستمی را برای تصمیم‌گیری‌های جامع شهری مورد استفاده قرار می‌دهد و مبتنی بر تحلیل کلان داده‌ها سعی می‌کند در مقابل شهروندان تصمیم‌گیری کند.
 
کد مطلب: 35808
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام