۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱

یک درصد بودجه IT سازمان‌های خاورمیانه مختص امنیت

ایتنا - سال گذشته هکرها در سراسر جهان 81.5 میلیون واحد اطلاعاتی را سرقت کردند که این اتفاق طی 740 عملیات هکری ثبت شده صورت گرفت.
یک درصد بودجه IT سازمان‌های خاورمیانه مختص امنیت


کسب و کارها و سازمان‌های دولتی در سراسر جهان به صورت گسترده سرمایه‌گذاری‌های خود را روی فناوری‌های امنیتی متمرکز کرده‌اند. اما مرکز Fluke Networks بر اساس بررسی‌های جدید خود اعلام کرد متاسفانه سازمان‌های خاورمیانه کمتر از یک درصد بودجه IT خود را به سیستم‌های امنیتی اختصاص می‌دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، طی سال گذشته هکرها در سراسر جهان ۸۱.۵ میلیون واحد اطلاعاتی را سرقت کردند که این اتفاق طی ۷۴۰ عملیات هکری ثبت شده صورت گرفت.

بسیاری از این حملات سایبری با سوءاستفاده از نام برند‌های بزرگ صورت گرفت و این اتفاق در مجموع باعث شد ۵۷۵ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی خسارت وارد شود و در کنار آن اعتماد جهانیان به سیستم‌های اطلاعاتی از بین برود.

با همه این اتفاقات، سازمان‌های خاورمیانه همچنان بر این باورند که اطلاعات آنها در ایمنی کامل به سر می‌برد و نیازی به افزایش سرمایه‌گذاری برای تقویت امنیت آنها وجود ندارد.

 

مرکز Fluke گزارش داد مدیران IT در سازمان‌های خاورمیانه فقط به نیازهای کنونی خود فکر می‌کنند و این مسئله باعث شده است کسب و کار آنها در مقابل حملات سایبری جدی آسیب پذیر باشد.

بررسی‌ها نشان داده است هر کاربر سازمانی در جهان بین ۲ تا ۴ دستگاه موبایلی در اختیار دارد که با بیشتر آنها به صورت بی‌سیم به اینترنت متصل می‌شود.
به گفته گارتنر، در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۳ میلیارد دستگاه موبایلی جدید مختص سازمان‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
کد مطلب: 35743
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام