کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویندوز ۱۰ سازمانی اجازه نصب نرم‌افزارهای ناشناخته را نمی‌دهد

7 ارديبهشت 1394 ساعت 10:37

ایتنا - ابزار Device Guard در ویندوز ۱۰ به کسب و کارهای مختلف امکان می‌دهد دستگاه‌های خود را در مقابل انواع بدافزارها قفل کنند.




شرکت مایکروسافت ویرایش تازه‌ای از ویندوز ۱۰ را در اختیار اعضای گروه Insider Programme قرار داد و طی آن قابلیت‌های امنیتی پیشرفته را برای سیستم عامل جدید خود معرفی کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از دِ.اینکوئیرر، آزمایش‌کنندگانی که در این طرح شرکت کردند می‌توانند مبتنی بر سیستم Fast Ring از مزایای به‌روزرسانی‌هایی که هر روز انجام می‌شود بهره‌مند شوند یا در سیستم Slow Ring منتظر نسخه آزمایشی پایدارتر ویندوز ۱۰ بمانند.

شرکت مایکروسافت روز گذشته مبتنی بر سیستم Fast Ring نسخه جدید سیستم‌عامل خود را با نام Build 10061 عرضه کرد.

در این نسخه از تقویم هوشمند و ابزار جدید مخصوص پست الکترونیکی رونمایی شد، پیشرفت‌هایی برای منوی استارت صورت گرفت، بخش نوار ابزار و Action Centre به‌روز شد، قابلیت‌های جدید برای دسکتاپ مجازی ارائه شد، و نرم‌افزاری با نام Continuum عرضه شد که به کاربران امکان داد بتوانند تنظیمات سیستم‌عامل را از حالت کارخانه‌ای تغییر دهند.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که با این به‌روزرسانی توجه همگان را جلب کرد، تقویت ویندوز ۱۰ برای جلوگیری از حملات سایبری و کنترل بیشتر داده‌ها بود.

 

«اسکات چارنی» مدیر مرکز Trustworthy Computing مایکروسافت جزئیاتی در این باره منتشر کرد و طی سخنرانی خود در کنفرانس RSA سانفرانسیسکو توضیح داد که ویندوز ۱۰ بیش از نسخه‌های قبلی در مقابل ناامنی‌ها مقاوم است.

او ابزاری موسوم به Device Guard را معرفی کرد که برای سازمان‌ها ارائه می‌شود و به کسب و کارهای مختلف امکان می‌دهد دستگاه‌های خود را در مقابل انواع بدافزارها قفل کنند.

این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است که فقط امکان اجرای نرم‌افزارهای شناخته شده و آشنا را فراهم می‌کند و مابقی نرم‌افزارها اجازه نصب روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را پیدا نمی‌کنند.

این سیستم فقط نرم‌افزارهای ثبت شده توسط سازمان، فروشگاه Windows Store، ابزارهای سازمانی یا ترکیبی از آنها را می‌پذیرد.
 


کد مطلب: 35721

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35721/ویندوز-۱۰-سازمانی-اجازه-نصب-نرم-افزارهای-ناشناخته-نمی-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir