۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴

گوگل دو سال قبل قصد داشت تسلای ورشکسته را بخرد

ایتنا- مدیرعامل شرکت تسلا در سال 2013 قصد داشت این شرکت را به گوگل بفروشد.
گوگل دو سال قبل قصد داشت تسلای ورشکسته را بخرد


با انتشار زندگی نامه جدیدی از الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا سازنده خودروهای هوشمند مشخص شده که وی قصد داشت با دریافت شش میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ این شرکت را به گوگل بفروشد.


به گزارش ایتنا از فارس، در سال ۲۰۱۳ تسلاموتورز به علت فروش محدود خودروهای برقی شرایط مالی خوبی نداشت و الون ماسک مجبور شده بود بی سروصدا کارخانه تسلا را تعطیل کند.

در این زندگینامه جدید با عنوان Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future که به قلم اشلی ونس به زودی منتشر می‌شود به جزئیات این مساله اشاره شده است.

تنها چند ماه پس از شکست مذاکرات دو طرف شرکت تسلا توانست اولین سه ماهه خود را در سال ۲۰۱۳ با سودمالی پشت سر بگذارد.

گوگل و تسلا هیچ یک در مورد این مساله اظهارنظری نکرده‌اند. در این کتاب هم به دو منبع ناشناس اشاره شده که مدعی شده‌اند این خود الون ماسک بوده که پیشنهاد فروش تسلاموتوز را به لری پیچ داده است.

ظاهرا ماسک خواستار پرداخت ۶ میلیارد دلار از سوی گوگل، سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری آن برای توسعه کارخانه‌های تسلاموتورز و تضمین این مساله بوده که گوگل این شرکت را تا زمان تولید خودروهای برقی نسل سومش تعطیل یا تقسیم به چند شرکت نکند.

ماسک همچنین اصرار داشته که گوگل به وی اجازه دهد کماکان به مدت هشت سال یا تا زمان عرضه خودروهای برقی نسل سوم، مدیریت تسلا را بر عهده داشته باشد.

اگر چه لاری پیج ابتدا با این شروط موافقت کرده، اما در ادامه با بالاگرفتن اختلافات مالی دو طرف به نتیجه نرسیده و با کسب اولین سود توسط تسلا ماجرا کلا به فراموشی سپرده شده است.
کد مطلب: 35647
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام