۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲

ضوابط دریافت مجوز برای ارائه خدمات ارتباطی ثابت ابلاغ شد

ایتنا- ضوابط حاکم بر صدور پروانه و نحوه فعالیت دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت (Servco.) از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و ابلاغ شد.
ضوابط دریافت مجوز برای ارائه خدمات ارتباطی ثابت ابلاغ شد


کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۱۱ خود ضوابط حاکم بر صدور پروانه و نحوه فعالیت دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت – Servco. – را با هدف افزایش رقابت و کیفیت در حوزه ارائه خدمات ارتباطی ثابت کشور و حضور شرکت‌های توانمید در این حوزه بررسی وتصویب کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، براساس این مصوبه، متقاضیان دریافت این مجوز برای فعالیت، باید دارای شخصیت حقوقی غیردولتی با حداقل ۵۱ درصد سهام ایرانی باشند و متقاضیان دارنده پروانه‌های عرضه خدمات اینترنت رسا (ISP ) و یا توزیع اینترنت (ISDP ) می‌توانند تنها در قالب یک شخصیت حقوقی و با تمامی پروانه‌های خود اعم از پروانه ISP و ISDP تقاضای دریافت پروانه دهند.

مدت اعتبار این پروانه ۵ سال است و متقاضیان دریافت آن باید با اپراتورهای دارای شبکه فیزیکی ارتباطات ثابت شامل شرکت مخابرات ایران، دارندگان پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP ) و انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت و نیز بهره‌برداران شبکه‌های انتقال داده نوری قرارداد منعقد کنند و پس از اخذ موافقت کتبی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسبت به ارائه خدمات اقدام کند.

در این مقررات، دارنده پروانه Servco. ملزم به رعایت کیفیت خدمات و مشتری مداری براساس معیارها و شاخص‌های مشابه در پروانه دارندگان مجوز خدمات FCP است و نسبت پهنای باند مصرفی به تعداد مشترکان در انتهای سال اول قرارداد برای این شرکت‌ها حداقل ۲۵ کیلوبیت برثانیه و در انتهای سال دوم قراردادی حداقل به میزان ۳۰ کیلوبیت برثانیه تعیین شده است.

این مقررات با هدف تداوم فعالیت شرکت‌های کوچک اینترنتی همچون ISP و ISDP ، VOIP و PSTN تدوین شده است و مبلغ حق امتیاز صدور پروانه نیز ۲۰ میلیارد ریال تعیین شده که ۲۰ درصد آن در زمان صدور پروانه و مابقی آن در اقساط مساوی در ابتدای هر سال قراردادی به میزان ۲۰ درصد اخذ خواهد شد.
کد مطلب: 35617
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام