۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱

پاره شدن تاندون دست به‌دلیل بازی رایانه‌ای

ایتنا- ملوان 29 ساله که به شدت جذب بازی کلش شده بود متوجه تورم انگشت و پارگی تاندوم انگشتش نشد!
پاره شدن تاندون دست به‌دلیل بازی رایانه‌ای


فردی در ایالت کالیفرنیا به دلیل انجام بی‌وقفه بازی اعتیادآور له کردن آبنبات (کندی کراش) دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه تاندون انگشت دست شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، نشریه انجمن پزشکی آمریکا اعلام کرد که این فرد 29 ساله که سابقا ملوان بوده به مدت شش الی هشت هفته تمام روز و بی وقفه بازی "کندی کراش" را انجام داد و تاندون انگشت دست چپ وی به دلیل بازی بیش از حد پاره شده است.

دکتر اندرو دوان از مرکز پزشکی ناوال سن دیه‌گو به شبکه ای‌بی‌سی گفت: تاندون انگشت این فرد متورم و پاره شده ولی نکته جالب توجه اینجاست که این فرد به دلیل اینکه بیش از حد جذب بازی شده بوده هیچ دردی حس نکرده است.

او گفت: تاندون عضوی است که روی استخوان انگشت شست کشیده شده و حرکت کششی ممتد انگشت می‌تواند باعث تورم تاندون و درنهایت محدود کردن حرکت انگشت شود.

در این گزارش آمده است که این فرد در تمام طول روز با دست چپ خود بازی کندی کراش و با دست راست دیگر کارها را انجام می‌داده است.

در واقع انجام این بازی یک کار ثانویه بوده ولی دائما انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این حقیقت که این مرد هیچ دردی را حس نکرده نشان می‌دهد بازی‌های ویدئویی می‌تواند به نوعی همانند یک مسکن دیجیتال عمل کند.

به گفته او مشکل اینجاست که انجام بازی‌های ویدئویی می‌تواند باعث ترشح مواد شیمیایی طبیعی نظیر آدرنالین و کورتیزول و همچنین ماده اندورفین که یک مسکن طبیعی است در بدن شود.

شرکت کینگ سازنده بازی کندی کراش هنوز درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است.

دکتر دوان گفت: اگرچه این یک مورد جالب به نظر می‌رسد زیرا فرد آسیب دیده دردی حس نکرده است اما باید هشداری برای افرادی باشد که درگیر بازی‌های رایانه‌ای اعتیادآور هستند.

وی به شرکت‌های سازنده بازی توصیه کرد که بازی‌های گوشی‌های هوشمند را به یک ساعت در روز محدود کنند.
کد مطلب: 35609
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام