۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹

فیس‌بوک در انتظار درآمدهای کلان تبلیغاتی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ایتنا- نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات آمریکا زمینه ساز رقابت شبکه‌های اجتماعی شد.
فیس‌بوک در انتظار درآمدهای کلان تبلیغاتی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمینه‌ساز آغاز رقابت‌ها در این زمینه شده است و فیس‌بوک از جمله شرکت‌هایی است که به همین علت صدها میلیون دلار سود خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، پس از اعلام نامزدی هیلاری کلینتون، فیس‌بوک به مهم‌ترین محل منازعه حامیان و مخالفان وی مبدل شده و در نتیجه می‌توان انتظار داشت که تبلیغات انتخاباتی گسترده‌ای از طریق این شبکه اجتماعی صورت بگیرد.

با توجه به اینکه هنوز یک سال و نیم تا آغاز رقابت‌های انتخاباتی باقی مانده به طور قطع صدها میلیون دلار درآمد تبلیغاتی در انتظار فیس‌بوک است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴.۷ میلیون کاربر در فیس بوک به پیکار تبلیغاتی کلینتون پیوسته‌اند و از این طریق سخن می‌گویند.

اما او برای تسخیر کاخ سفید راه درازی در پیش دارد و قطعا باید در روزهای آینده تعداد حامیانش را گسترش دهد. وی امیدوار است حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی تحقق این هدف را ممکن کند.

کلینتون که در ایام حضور در وزرات خارجه آمریکا هم اتکای فراوانی به امکانات فضای مجازی داشت و بسیاری از ابتکارعمل‌های این وزارتخانه در حوزه مذکور را راه‌اندازی کرد برای اعلام نامزدی خود هم ترجیح داد ویدئویی در همین شبکه‌ها منتشر کند.

فیس‌بوک برای تشویق سیاستمداران به فعالیت تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی نتایج یک بررسی را منتشر کرده که نشان می‌دهد تبلیغات در این سایت تا ۲۰۰ درصد بر میزان کمک‌های مالی سیاسی هم می‌افزاید.

گفتنی است در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ حدود ۷ میلیارد دلار صرف تبلیغات شد و به طور قطع این رقم در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت.

در سال ۲۰۱۲ از این رقم تنها ۵۰ میلیون دلار به تبلیغات دیجیتال در فیس‌بوک، گوگل و توئیتر اختصاص یافت و با توجه به افزایش قدرت شبکه‌های اجتماعی، زیرساخت‌های تبلیغاتی مناسب این شبکه‌ها و همه‌گیر شدن استفاده از آنها بر روی گوشی‌ها این رقم سال آینده به طور قطع بسیار بیشتر خواهد شد.
کد مطلب: 35551
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام