۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳

همکاری پلیس آمریکا با هکرها برای بازیابی اطلاعات حساس

ایتنا- هکرها با آلوده کردن رایانه‌های پلیس منطقه Maine ومحدود کردن آنها از پلیس درخواست مبالغی کردند تا این محدودیت‌ها را رفع کنند.
همکاری پلیس آمریکا با هکرها برای بازیابی اطلاعات حساس


پلیس‌های منطقه Maine در شمال شرق آمریکا پس از آنکه نتوانستند کنترل رایانه‌های خود را از هکرها پس بگیرند مبالغ درخواستی را به این افراد پرداخت کردند تا مجددا بتوانند به داده‌های خود دسترسی پیدا کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، هکرها با آلوده کردن رایانه‌های پلیس منطقه Maine به نرم‌افزارهای باج گیر یا ransomware، دسترسی آنها به سیستم‌هایشان را محدود کردند و از نیروهای پلیس خواستند تا برای رفع این محدودیت مبالغی را به هکرها پرداخت نمایند.

تاد براکت کلانتر منطقه اظهار داشته که قبل از پرداخت باج ۳۰۰ دلاری مورد نظر هکرها تلاش‌های فراوانی برای بازیابی اطلاعات به گروگان گرفته شده انجام گردیده، اما این اقدامات به جایی نرسیده و در نهایت پلیس این مبلغ را به هکرها داده تا آنها خود بدافزارهای باجیگرشان را پاک کنند.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی در حال ردگیری مسیر پرداخت پول است.

پول مذکور در قالب بیت کوین پرداخت شده که نوعی واحد پول مورد استفاده در فضای مجازی محسوب می‌شود.

این پول به حسابی در کشور سوئیس واریز شده و مقامات هنوز نتوانسته‌اند مالک این حساب را شناسایی کنند.

این خرابکاری با استفاده از بدافزاری موسوم به megacode صورت گرفته که می‌تواند تمامی داده‌ها و اطلاعات کاربران را رمزگذاری کرده و آنها را گروگان بگیرد.

هکرها با استفاده از مگاکد توانسته بودند اطلاعات مربوط به چهار شهر و منطقه را قفل کنند و با این کار مشکلات جدی برای پلیس و مردم محلی ایجاد کنند.
کد مطلب: 35490
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام