۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸

قوی‌ترین سلاح چینی برای سانسور اینترنت

ایتنا- چین، با استفاده از "کانون بزرگ" تمهیدات فیلترینگی شدیدی را اعمال می‌کند.
قوی‌ترین سلاح چینی برای سانسور اینترنت


ماه گذشته چین با راه‌اندازی یک سیستم فیلترینگ جدید تلاش کرد جلوی سایت‌های آمریکایی را که به کاربران اجازه می‌داد از طریق آن به وب سایت‌های فیلتر شده در این کشور دسترسی پیدا کنند، بگیرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، تاکنون گفته می‌شد که چین با استفاده از برنامه‌ای با نام فایروال بزرگ (Great Firewall) بر اینترنت کشور خود اعمال کنترل کرده و جلوی استفاده از برخی شبکه‌ها را در این کشور می‌گیرد اما چندی پیش محققان دانشگاه‌های کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه تورنتو به این نتیجه رسیدند که چین از ابزار قدرتمندتری برای فیلترینگ اینترنت در این کشور استفاده می کند.

این سیستم که با نام کانون بزرگ معرفی شده است، به چین اجازه می‌دهد که جلوی ترافیک وب‌های خارجی برای ورود به وب سایت‌های چینی را بگیرد و با تزریق کدهای مخرب به آنها، امکان استفاده از این وب سایتها را به طور کامل از بین ببرد.

به نوشته نیویورک تایمز، محققان معتقدند که قابلیتهای این سیستم جدید فیلترینگ فراتر از مسدود کردن سایت‌های متخلف از نظر پکن است.

بنا بر گزارش محققان از کانون بزرگ، این سیستم می‌تواند با استفاده از برخی ترفندها، از تمام کاربرانی که با یک کامپیوتر میزبانی شده در چین به انتشار مطلبی در یک وب سایت چینی یا غیرچینی اقدام می کند، جاسوسی کند.

بنا به گفته کارشناسان کانون بزرگ نه تنها قادر به جاسوسی کردن در ترافیک اینترنتی چین است بلکه می‌تواند در مسیر ترافیک تغییر ایجاد کرده و آن را هدایت کند.

بر اساس اطلاعاتی که ادوار اسنودن منتشر کرده است، در واقع سلاح جدید چین برای اعمال نظارت و کنترل در اینترنت مشابه با سیستمی است که در ناسا برای کنترل اطلاعات استفاده می شود.
کد مطلب: 35479
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Romania
آنوقت کی قرار است بیاید ایران ؟؟!!!!! :-)
feedback
United States
چین و روسیه بزرگترین دشمن بشریت هستند، آخرش هم چوب این ظلمشونو رو میخورند..
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام