۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱

HP اعتراف کرد: در حوزه ابری توان رقابت با آمازون و گوگل را نداریم

ایتنا - HP هم‌اکنون تصمیم گرفته است که فعالیت در این زمینه را متوقف کند و توسعه خدمات پردازش ابری عمومی را کنار بگذارد.
HP اعتراف کرد: در حوزه ابری توان رقابت با آمازون و گوگل را نداریم


مدیر واحد توسعه خدمات پردازش ابری HP اعلام کرد که این شرکت به زودی رقابت با شرکت‌های آمازون و گوگل را در زمینه خدمات ابری عمومی متوقف می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از دِ.اینکوئیرر، او ضمن مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز توضیح داد: «ما تصور می‌کردیم کاربران جهانی خدمات پردازش ابری را از ما خریداری یا اجاره می‌کنند. اما سرانجام به این نتیجه رسیدیم که رقابت تنگاتنگ با بزرگان این عرصه هیچ منفعتی برای ما ندارد.»

طرح‌های اولیه HP در حوزه خدمات ابری عمومی بر مدل‌هایی تاکید داشت که مشابه آن را شرکت‌های گوگل، آمازون و مایکروسافت مورد استفاده قرار می‌دهند. این شرکت‌ها خدمات ابری عمومی را به کسب ‌و کارهای آنلاین اجاره می‌دهند و از این طریق توانسته‌اند محبوبیت جهانی کسب کنند.

به هر حال، HP هم‌اکنون تصمیم گرفته است که فعالیت در این زمینه را متوقف کند و توسعه خدمات پردازش ابری عمومی را کنار بگذارد.

 

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارش خود توضیح داد که مدیران ارشد HP به طور واقع اعتراف کرده‌اند که توان رقابت با شرکت‌های بزرگی چون گوگل، آمازون و مایکروسافت را ندارند و بهتر است از این عرصه خارج شوند.

شرکت HP در مقابل تصمیم گرفته است سیستم‌عامل کوچک‌تر ابری تولید کند و مشتریان شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و Netflix را متقاعد کند تا در کنار خدمات ابری گسترده‌ای که از مایکروسافت و آمازون می‌گیرند، سرویس‌های HP را هم مورد استفاده قرار دهند.
 
کد مطلب: 35476
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Canada
عوضش تو ایران راحت میشه با همه رقابت کرد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام