۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴

پیشنهاد تغییر نرخ مکالمات تلفن

افزایش آبونمان و مکالمات شهری
ایتنا- تعرفه تلفن ثابت با حذف کدهای درون شهری کاهش یافت.
پیشنهاد تغییر نرخ مکالمات تلفن


معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به پیشنهاد این شرکت برای تغییر نرخ‌های مخابراتی در کشور برای سال ۹۴ ، جزئیات این درخواست که به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده را تشریح کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، داوود زارعیان با اشاره به اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای مخابراتی در کل کشور که در سال گذشته انجام شد، اظهار داشت: با اجرای این طرح که در نیمه اول سال ۹۳ عملیاتی شد تعرفه مکالمات تلفن ثابت نیز با حذف کدهای درون شهری تغییر یافت؛ اما مطابق قولی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تامین اجرای این طرح به مخابرات داده است مقرر شد بعد از گذشت ۶ ماه از اجرای طرح هم‌کدی، چنانچه شرکت مخابرات با افت درآمد مواجه شد، دولت تمهیداتی را برای جبران این موضوع بیاندیشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیشنهاد تغییر نرخ‌های مخابراتی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه داده‌ایم، گفت: قرار است این پیشنهاد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح و بررسی شود.

معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه در این پیشنهاد، شرکت مخابرات ایران به دنبال جبران کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد منطقی است، اضافه کرد: بعد از اجرای طرح هم‌کدی و با حذف نرخ مکالمات درون شهری، شرکت مخابرات ایران در برخی استان‌ها با ۱۰ درصد و در برخی استان‌ها با وسعت بیشتر، مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و خراسان رضوی با ۳۰ درصد کاهش درآمد روبه‌رو شده است.

زارعیان افزود: پیشنهاد ما جبران این کاهش درآمد است که براساس افزایش آبونمان خط و نیز تغییر در پالس مکالمات درون شهری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد مخابرات در ۶ ماهه بعد از یکسان سازی کدهای مخابراتی را به رگولاتوری ارائه کرده ایم تصریح کرد: مخابرات به دنبال افزایش تعرفه نیست اما براساس قولی که دولت داده بود درخواست تغییر حداقلی بر روی نرخ مکالمات، پالس شهری و آبونمان داد.

این مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه با حذف کدهای بین شهری نرخ یک دقیقه مکالمه در شهرهای با وسعت زیاد که قبلا حدود ۷۰ تومان بود به ۳ تومان رسید گفت: مخابرات به دنبال منطقی کردن این کاهش درآمدها است.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل پائین بودن تعرفه خدمات تلفن ثابت، بیش از ۵ میلیون خط تلفن ثابت در کشور فاقد کارکرد است و برای مخابرات درآمدی حدود هزار تومان دارد؛ این درحالی است که هزینه نگهداشت بوق این خطوط ماهانه بیش از ۳ هزار تومان برآورد می‌شود؛ برای مثال در تهران بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خط تلفن بدون کارکرد وجود دارد که درآمد مخابرات از این خطوط ماهانه حدود یکهزار و ۵۰۰ تومان است.

زارعیان اظهار امیدواری کرد که با تعرفه گذاری منطقی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مخابرات از محل این هزینه‌ها، با افت درآمد روبه‌رو نشود.

وی گفت: برای نرخ مکالمات موبایل و اینترنت، مخابرات پیشنهادی برای تغییر قیمت‌ها در سال ۹۴ ندارد.
کد مطلب: 35463
نام شما
آدرس ايميل شما