۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸

مطابقت کدملی دارندگان سیم‌کارت

شناسایی مشترکان دارای ۱۰سیم‌کارت
ایتنا- احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از دی ماه ۹۳ آغاز شد.
مطابقت کدملی دارندگان سیم‌کارت


معاون سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی از اجرای فاز جدید طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های فعال درسطح کشور خبر داد و گفت: از ۲۳ فروردین ماه جاری، مطابقت کدملی دارندگان سیم‌کارت با هویت آنها آغاز خواهد شد.


به گزارش ایتنا از مهر، احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از دی ماه ۹۳ آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرد که ارتباط مشترکانی را که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند، تا ۱۵بهمن ماه قطع می‌کند.

پس از این اعلام بود که رگولاتوری در چند مرحله به کاربران موبایل زمان داد تا از طریق پیامک، کدملی خود را به اپراتور مورد نظر ارائه کنند.

این اقدام در راستای ساماندهی استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه بی‌نام و نشان در کشور و استفاده غیرقانونی برخی مشترکان از این سیم کارت‌ها انجام شد تا سیم‌کارت‌هایی که دارای نقص اطلاعات هستند در پایگاه داده اپراتورها احراز هویت شوند؛ براین اساس اپراتورهای تلفن همراه در چندین مرحله با ارسال پیامک به مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده این اپراتورها ناقص بود از مشترکان خواستند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.

در نهایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورهای موبایل، ارتباط مشترکانی که در مدت تعیین شده کدملی خود را اعلام نکردند از ۸ فروردین ماه ۹۴ قطع کامل کرد.

ارائه مدارک احراز هویت تنها راه‌حل وصل سیم‌کارت‌های قطع ارتباط شده
غلامرضا داداش زاده -معاون نظارت رگولاتوری، در مورد سیم‌کارت‌هایی که ارتباطشان از ۸ فروردین ماه امسال قطع شده است، گفت: بعد از تاریخ هشتم فروردین امسال، مشترکانی که قطع ارتباط شده‌اند می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر امور مشترکان نسبت به فعال‌سازی سیم‌کارت خود اقدام کنند.

وی در مورد گلایه برخی افراد که می‌گویند پیامک اپراتور را پاسخ داده و کدملی خود را ارسال کردند اما سیم‌کارتشان قطع کامل شده است، تصریح کرد: تمامی مشترکانی که سیم‌کارتشان قطع ارتباط شده چه کدملی خود را ارسال کرده و چه کدملی ارسال نکردند راه حل دیگری جز مراجعه به دفاتر امور مشترکان ندارند و باید با ارائه مدارک احراز هویت نسبت به فعال‌سازی سیم‌کارت خود اقدام کنند.

معاون نظارت رگولاتوری وی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان تعداد سیم کارت‌های قطع ارتباط شده و فاقد کدملی را اعلام کرد گفت : مشترکانی که ارتباطشان قطع شده است با ارائه مدارک احراز هویت و هزینه وصل سیم‌کارت نسبت به وصل ارتباط خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ارزیابی ما این است که اغلب افرادی که کدملی خود را به بانک اطلاعاتی اپراتور ارسال نکردند، قطعا سیم‌کارت به نام خودشان نبوده است.

لذا در مورد ارائه مدرک به مشکل برخورد خواهند کرد و این همان چیزی است که باعث شناسایی سیم‌کارت‌های فاقد هویت می‌شود.

آغاز مطابقت کدملی دارندگان سیم‌کارت از ۲۳ فروردین
داداش زاده با تاکید براینکه فاز اخذ کدملی سیم‌کارت‌ها به اتمام رسیده گفت: از ۲۳ فروردین ماه جاری، احراز هویت مشترکان و مطابقت کدملی آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون نمی‌دانیم که کدملی اعلام شده برای سیم‌کارت‌ها با کدملی فرد استفاده کننده از این سیم‌کارت مطابقت می‌کند و یا خیر؛ براین اساس از ۲۳ فروردین ماه ساماندهی این موضوع را در دستور کار قرار داده و کدملی و شماره شناسنامه صاحبان سیم‌کارت را با افرادی که از سیم‌کارت استفاده می‌کنند مطابقت خواهیم داد.

ساماندهی افراد حقیقی که بیش از ۱۰ سیم کارت دارند
معاون رگولاتوری با اشاره به بخش دوم اجرای ساماندهی سیم‌کارت‌های موجود در بازار تلفن همراه گفت: بزودی ساماندهی افراد حقیقی که بیش از ۱۰ سیم‌کارت دارند را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه براساس قانون مجاز نیست که یک فرد حقیقی بیش از ۱۰ سیم‌کارت به نام خود داشته باشد اضافه کرد: پس از احراز هویت این مشترکان و ساماندهی سیم‌کارت‌ها، نسبت به قطع این سیم‌کارت‌ها نیز اقدام خواهد شد.
کد مطلب: 35394
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام