۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹

کلیات اجرای دولت موبایل به تصویب شورایعالی فناوری اطلاعات رسید

ایتنا- فناوری اطلاعات موتور توسعه ایران به حساب می‌آید.
کلیات اجرای دولت موبایل به تصویب شورایعالی فناوری اطلاعات رسید


دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از تصویب کلیات اجرای دولت موبایل در شورایعالی فناوری اطلاعات خبر داد.


به گزارش ایتنا ا‌ز مهر، نصراله جهانگرد با بیان اینکه توسعه بازار فناوری اطلاعات و تسهیل کردن زمینه فعالیت شرکت‌های خصوصی برای مشارکت در اجرای برنامه‌های دولت الکترونیکی از جمله برنامه‌های این سازمان درسال ۹۴ است، افزود: برنامه‌ها و پروژه‌های سال جاری در سازمان فناوری اطلاعات ایران با رویکرد سرویس محور و بر اساس نتیجه و بهره بردار مشخص، اجرایی خواهد شد؛ فناوری اطلاعات، موتور توسعه ایران محسوب می‌شود و در همین راستا، سازمان فناوری اطلاعات به عنوان یک سازمان پیشرو در توسعه اقتصاد کشور نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ارتباطی پرظرفیت فراهم شده و همچنین دسترسی تعداد زیادی از کاربران به گوشی‌های هوشمند تصریح کرد: در حال حاضر، کلیات اجرای دولت همراه به تصویب شورای عالی فناوری اطلاعات رسیده که امیدواریم با گسترش بکارگیری خدمات در حوزه‌های مختلف نظیر سلامت، آموزش و غیره، شاهد توسعه این حوزه در سال ۹۴ باشیم.

جهانگرد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته در سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود:با تلاش همکاران در بخش‌های مختلف طی این مدت، ماموریت‌های سازمان در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های کلان تعریف شده در مجموعه وزارت ارتباطات و به منظور تحقق اهداف برنامه پنجم، به روزرسانی و اصلاح شد.

وی ادامه داد: تعریف ساختار پروژه‌ای متناسب با یک ساختار داینامیک در جهت اجرای وظایف تعریف شده از جمله تلاش‌های صورت گرفته طی ۱۸ ماه گذشته محسوب می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تقویت و تثبیت منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها و همچنین تسریع بخشی به فرآیند‌های اداری در راستا کاهش بوروکراسی زائد، از دیگر اقدام‌های اساسی عملیاتی شده در این مدت است.

وی نیروی انسانی توانمند همراه با دانش و مهارت را یکی از نقاط کلیدی و قابل اتکاء در این سازمان دانست و تاکید کرد: امیدواریم با ظرفیت سازی‌هایی که از سوی همکاران این مجموعه صورت می‌گیرد، زمینه توسعه بازار و کاربردها بیش از پیش فراهم شود.

جهانگرد با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در عرصه بین المللی اظهار داشت: این موفقیت حاصل مدیریت مقام‌های عالی کشور از جمله رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور، مجموعه دولت و به ویژه تیم دیپلماسی کشور بوده است.

وی افزود: تداوم این موفقیت‌ها می‌تواند موجب سربلندی و همچنین رشد، بالندگی و افزایش ثروت در کشور شده و سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان سازمان پیشرو در توسعه ایران باید در حوزه وظایف خود به گونه‌ای عمل کند تا با استفاده از این فرصت، رشد اقتصادی در ایران را محقق کند.
کد مطلب: 35369
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام