۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳

از رده خارج شدن مرورگرهای بیش از نیمی از کاربران IE

ایتنا- کاربران نسخه‌های قدیمی اینترنت اکسپلورر با قطع پشتیبانی مایکروسافت از این مرورگر، دچار مشکل خواهند شد.
از رده خارج شدن مرورگرهای بیش از نیمی از کاربران IE


بیش از نیمی از کاربران IE کمتر از ۱۰ ماه فرصت دارند تا مرورگرهای قدیمی خود را دور بیندازند و یا به نسخه جدیدی از IE به روز رسانی کنند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، اغلب کاربران IE با موعد قطع پشتیبانی که مایکروسافت در ماه اوت گذشته اعلام کرده بود مواجه خواهند شد.

پس از ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶، مایکروسافت صرفاً IE9 را روی سیستم های ویندوز ویستا و ویندوز سرور ۲۰۰۸، IE10 را روی سیستم های ویندوز سرور ۲۰۱۲ و IE11 را روی سیستم های ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱، ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 و ویندوز سرور ۲۰۱۲ R2 پشتیبانی خواهد کرد.

IE7 و IE8 به طور کامل از پشتیبانی خارج خواهند شد (IE6 نیز در ماه جولای و همزمان با قطع پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۳ از گروه محصولات در حال پشتیبانی مایکروسافت خارج خواهد شد)، اما بقیه نسخه های این مرورگر بر روی نسخه های خاص ویندوز همچنان اصلاحیه دریافت خواهند کرد.

نسخه های خارج از پشتیبانی IE همچنان کار خواهند کرد، ولی مایکروسافت پشتیبانی فنی و ارائه اصلاحیه های امنیتی برای این برنامه ها را قطع خواهد کرد.

به گزارش شرکت تحلیل وب Net Applications، این نسخه های IE در ماه فوریه توسط ۶۰ درصد از کاربران IE مورد استفاده قرار می گرفته اند.

برای مثال کاربران IE8 حدود ۳۳ درصد از کل کاربران IE را تشکیل می دهند و IE7 و IE10 نیز در مجموع حدود ۱۰درصد از کل مرورگرهای IE کاربران را تشکیل می دهند.

همچنین سهم ۱۴ درصدی IE9 نیز باید در نظر گرفته شود، چرا که ویندوز ویستا که تنها ویندوزی است که این مرورگر بر روی آن پشتیبانی خواهد شد، تنها ۲ درصد از سیستم های ویندوز کاربران را به خود اختصاص می دهد و اغلب مرورگرهای IE9 روی سیستم های ویندوز ۷ اجرا می شوند.
کد مطلب: 35305
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام