۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۴

شناسایی ۲۲۰ میلیون نرم افزار مخرب در ۲۵ سال گذشته

ایتنا- مرکز ماهر از دو برابر شدن نرم‌افزارهای مخرب و بدافزارهای شناسایی شده خبر داد.
شناسایی ۲۲۰ میلیون نرم افزار مخرب در ۲۵ سال گذشته


بررسی‌های به عمل آمده از سوی یک شرکت امنیتی، طی ۲۵ سال گذشته که نرم‌افزارهای مخرب ردگیری و شناسایی شده‌اند ۲۲۰ میلیون نمونه بدافزار در دنیا شناسایی شده است.


به گزارش ایتنا از مهر، مرکز ماهر، از افزایش دو برابری نرم‌افزارهای مخرب و بدافزارهای شناسایی شده در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۳ خبر داد.

این مرکز بنا به گزارش تازه منتشر شده توسط شرکت اسپانیایی پاندا اعلام کرد که سال ۲۰۱۴ یکی از بدترین سال‌های مقابله با بدافزار بوده است.

در گزارش سالانه منتشر شده توسط شرکت پاندا، اعلام شده که در سال گذشته ۷۵ میلیون نمونه نرم‌افزار مخرب کشف و حذف شده است که این نرم‌افزارهای مخرب شامل بدافزار، ویروس و کرم کامپیوتر است؛ این میزان حدود دو برابر نمونه بدافزارهای شناسایی شده در سال ۲۰۱۳ است که شامل خدمات امنیتی کامپیوتری خانگی و کسب و کار بوده و به طور میانگین روزانه ۲۰۰ هزار بدافزار جدید شناسایی شده است.

در این بررسی ها اعلام شده، در ۲۵ سالی که بدافزارها ردگیری و شناسایی می‌شوند تاکنون ۲۲۰ میلیون نمونه بدافزار شناسایی شده که از این میان ۳۴ درصد در سال ۲۰۱۴ کدگذاری شده است.

Luis Corrons مدیر فنی شرکت پاندا اظهار داشت که تهدیدات امنیتی در سال ۲۰۱۵ افزایش خواهد یافت و کاربران خانگی و شرکت‌ها باید برای مقابله با این تهدیدات خودشان را آماده کنند؛ در این میان راه‌های پیشگیرانه می‌تواند کلید اساسی در کاهش اثرات این حملات باشد.

نه تنها پاندا که شرکت‌های امنیتی دیگری مانند AV-Test و کسپراسکی نیز افزایش چشمگیر بدافزارها را در گزارش خود منتشر کرده‌اند.

شرکت AV-Test در گزارش ماه گذشته خود از شناسایی بیش از ۱۴۳ میلیون بدافزار خبر می دهد و هم چنین شرکت کسپراسکی در گزارش خود آورده است که تعداد بدافزارهای تلفن همراه در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.
کد مطلب: 35189
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام