۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۶

۷۶۷ میلیون داده در سال ۲۰۱۴ سرقت شد

ایتنا - 54 درصد سرقت‌های اطلاعاتی بر اساس بی‌توجهی و ناآگاهی کاربران یا کارمندان سازمان‌ها صورت گرفته است.
۷۶۷ میلیون داده در سال ۲۰۱۴ سرقت شد


مرکز روسی امنیت داده‌های InfoWatch بر اساس آخرین بررسی خود اعلام کرد، تعداد سرقت‌های اطلاعاتی از سازمان‌های سراسر جهان طی یک سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، این مرکز با انتشار گزارش «سرقت اطلاعات جهانی ۲۰۱۴» اعلام کرد که در سال گذشته ۱۳۹۵ مورد مجزا در این زمینه را بررسی کرده است و ادعا می‌کند با این اتفاقات ۷۶۷ میلیون داده شخصی در این دوره زمانی سرقت شده است.

بر اساس گزارش‌های موجود، در سال ۲۰۱۳ میلادی ۵۶۱ میلیون داده شخصی در سراسر جهان سرقت شد که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۷۶۷ میلیون داده رسید.

بررسی‌ها نشان داده است ۹۲ درصد سرقت‌ها مربوط به داده‌های شخصی می‌شود و ۵۴ درصد موارد بر اساس بی‌توجهی و ناآگاهی کاربران یا کارمندان سازمان‌ها صورت گرفته است.

 

طبق گزارش مرکز InfoWatch، در سال ۲۰۱۴ میلادی تنها یک درصد از سرقت داده‌ها به واسطه خطای مدیران ارشد صورت گرفته است.

موسسات مالی، مراکز ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، فروشگاه‌ها و موسسات بهداشتی–درمانی مهم‌ترین مراکزی بودند که اطلاعات آنها در یک سال گذشته سرقت شد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۴ پرونده مربوط به سرقت گسترده اطلاعات ثبت شد و طی آن ۱۰ میلیون داده شخصی در اختیار هکرها قرار گرفت که این پرونده‌ها ۸۹ درصد از کل داده‌های سرقت شده در این سال را به خود اختصاص داد.
 
کد مطلب: 35147
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام