۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۲

تلاش سیا برای شکستن رمز آیفون

ایتنا- گویا تلاش‌های آمریکا برای دست یافتن به اطلاعات و حریم شخصی شهروندان ادامه دارد!
تلاش سیا برای شکستن رمز آیفون


گزارش‌ها حاکی است که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) سالها تلاش کرده تا رمز‌گذاری دستگاه‌های اپل را شکسته و از ارتباطات کاربران آیفون و آیپد جاسوسی کند.


به گزارش ایتنا از  ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پایگاه خبری اینترسپت با استناد به اسناد محرمانه افشا‌ شده گزارش داد که این تلاش در سال ۲۰۰۶ و همزمان با تدارک شرکت اپل برای عرضه اولین آیفون شروع شده است.

در این گزارش آمده است: اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد محققان سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در آزمایشگاه‌های ملی ساندیا مستقر بوده و یافته‌های خود را در یک کنفرانس محرمانه سیا ارائه کرده‌اند.

همان‌طور که در اسناد قبلی افشا‌ شده اسنودن آمده است: این تحقیقات بخشی از برنامه گسترده‌تر دولت آمریکا برای تحلیل ارتباطات ایمن و شکستن رمز‌گشایی‌ها با استفاده از یک "بودجه سیاه" است.

این گزارش به این معناست که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا احتمالا قادر به شکستن رمزهایی هستند که گمان می‌رود ارتباطات ایمنی را از طریق استفاده از دستگاه‌های ساخت اپل ارائه می‌کند.

شرکت اپل و سازمان سیا هیچ یک درباره این گزارش اظهارنظر نکرده‌اند.

اپل و گوگل هر دو سال گذشته اعلام کردند که در حال دشوار ‌کردن رمزنگاریهای خود برروی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل موبایلی خود هستند و حتی به شرکت‌ها نیز اجازه دسترسی به این رمز‌ها را نمی‌دهند.

این رمزنگاری‌ها از دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات این دستگاه‌ها حتی با مجوز قانونی جلوگیری می‌کند.

به گفته پایگاه اینترسپت محققان امنیتی تلاش کرده‌اند که به کلیدهای مورد استفاده برای رمزگذاری اطلاعات ذخیره‌ شده در دستگاه‌های اپل دست پیدا کنند. هدف آنها دسترسی به سخت‌افزار داخلی این دستگاه‌ها بوده است.

در این سند مشخص نشده که تلاش این جاسوسان چقدر موفقیت‌آمیز بوده، اما آمده که یک تلاش طولانی برای جلوگیری از رمز‌گذاری صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است پرسنل آژانس امنیت ملی آمریکا در کنفرانس سال ۲۰۱۲ جایی که این یافته‌ها ارائه شده حضور داشته‌اند.

مقامات آمریکایی در گذشته گفته‌اند، تلاش‌های اطلاعاتی با هدف جلوگیری از توطئه‌های تروریستی انجام می‌شود و حفاظت‌های مربوط به حریم خصوصی برای امنیت مردم آمریکاست.
کد مطلب: 35138
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United Kingdom
ما نفهمیدیم این اسنودن چقدر اسناد داره !
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام