۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰

محصولات اپل هدف حملات سازمان اطلاعات امریکا

ایتنا- این‌بار هم پای افشاگری‌های اسنودن در میان است!
محصولات اپل هدف حملات سازمان اطلاعات امریکا


مدارک منتشر شده از سوی «ادوارد اسنودن» نشان می دهد که سازمان اطلاعاتی امریکا( CIA) سال هاست به دنبال از بین بردن ضریب امنیتی به کار رفته در محصولات اپل است.


به گزارش ایتنا از مهر، در روزهای اخیر، جاسوسی های دولت امریکا از کاربران اینترنتی مانند جاسوسی از کاربران ویکی پدیا با موج گسترده ای از اعتراضات همراه بوده است. اما اکنون خبر حمله سازمان اطلاعات امریکا CIA به محصولات اپل موج جدیدی از اعتراضات را به راه انداخته است.

اسناد منتشر شده از سوی «ادوارد اسنودن» نشان می دهد که تیمی از مهندسان سازمان اطلاعاتی امریکا CIA به دنبال رمزگشایی از کدهای بارگذاری شده در پردازنده‌های موبایل اپل بوده‌اند. این موضوع در حالی است که سازمان اطلاعاتی امریکا تلاش گسترده ای را برای نفوذ به اطلاعات شرکت های حوزه تکنولوژی و فناوری انجام داده است.

اما لازم به ذکر است، هنوز اطلاعاتی مبنی بر شکست کدهای بارگزاری شده در پردازنده های اسمارت فون و همینطور آیپدهای محصولات اپل منتشر نشده است.

انتشار چنین اخباری باعث می شود تا شرکت های فناوری و تکنولوژی اعتبار خود را نزد کاربرانشان از دست داده و کاربران تلفن های همراه نه تنها به شرکت های تولید کننده بلکه به دولت ها نیز اعتمادی نخواهند داشت.

گزارشات حاکی از آن است که CIA تلاش گسترده‌ای را نیز برای نفوذ به سایر شرکت‌های حوزه فناوری از جمله مایکروسافت انجام داده اما هنوز اطلاعات دقیق تری در این رابطه منتشر نشده است.
کد مطلب: 35134
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام