۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹

راه‌حل‌های سلبی و ایجابی پایش اینترنت

ایتنا- انتظاری: فضای مجازی سالم، مفید و ایمن در اختیار کاربران داخلی و بر اساس گروه‌های مختلف سنی و شغلی قرار می‌گیرد.
راه‌حل‌های سلبی و ایجابی پایش اینترنت


با طرح مساله لزوم ایجاد فضای مجازی پاک در راستای طرح بین‌المللی اینترنت امن، شورای عالی فضای مجازی به تصویب طرحی در این زمینه پرداخت که دبیر این شورا آن را مرتبط با طرح شبکه ملی اطلاعات می‌داند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدحسن انتظاری - دبیر شورای عالی فضای مجازی - درباره ارتباط طرح «فضای مجازی سالم، مفید و ایمن» با اینترانت اظهار کرد: در این طرح ذی‌نفعان اعم از بخش دولتی و خصوصی و اقشار مختلف می‌تواند مطالب و محتوایی که تولید می‌کنند در فضای طراحی شده برای دسترسی کاربران داخلی قرار دهد.

او با اشاره به این‌که این طرح به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است، گفت: بر این اساس، تمام شبکه‌های مختلف تولید محتوا در داخل کشور مانند شبکه‌های اجتماعی در بستر شبکه موبایل، شبکه مدارس و شبکه‌های تولید محتوای علمی کشور که کاربران بسیاری دارند می‌توانند اطلاعاتشان را در این فضای مجازی ارائه دهند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: فضای مجازی سالم، مفید و ایمن در اختیار کاربران داخلی و بر اساس گروه‌های مختلف سنی و شغلی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که این طرح ارتباطی با اینترنت بین‌المللی ندارد، گفت: این بستر در فضای اینترنتی داخل کشور ایجاد خواهد شد؛ بنابراین کاربران داخلی که می‌خواهند به یک شبکه اطلاعاتی مطمئن و سالم دسترسی داشته باشند، می‌توانند وارد این فضا شوند.

انتظاری در پاسخ به این پرسش که "آیا با اتخاذ راه‌حل‌های ایجابی برای پایش محتوای اینترنتی قرار است راه‌حل‌های سلبی گذشته کاهش پیدا کند؟" گفت: هر کدام از این‌ها اهداف خاص خود را دارند؛ بنابراین بحث ما این است که در کنار راه‌حل‌های سلبی مانند فیلترینگ، راه‌حل‌های ایجابی باید در کشور توسعه پیدا کند.

وی همچنین درباره کارایی راه‌حل‌های سلبی برای ایجاد فضای مجازی پاک، اظهار کرد: اینکه فیلترینگ تاکنون چقدر درست عمل کرده است، باید به صورت جداگانه بررسی شود و میزان عملکرد فضای مجازی سالم، مفید و ایمن نیز جداگانه بررسی خواهد شد.
کد مطلب: 35105
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
استاد، یه سوال. شما میتونی بدون کمک خواهرزاد و برادرزاده روی Desktop سیستمون یه New Folder درست کنید؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
لایک داری اساسی
فرشاد
feedback
Germany
new folder همراه با پیوست فرهنگیش یا نیو فولدر خالی ؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام