۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸

رایانه‌های کنترل پروازهای هوایی آمریکا در معرض هک شدن

ایتنا- رایانه‌های مورد استفاده در اداره هوانوردی فدرال آمریکا در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.
رایانه‌های کنترل پروازهای هوایی آمریکا در معرض هک شدن


یک سناتور آمریکایی هشدار داده که رایانه‌های مورد استفاده در اداره هوانوردی فدرال آمریکا در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، ویکلی وی خواستار به روزرسانی این سیستم‌های رایانه‌ای شده و هشدار داده که در غیراین صورت شاهد مشکلاتی در سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی خواهیم بود.

چارلز شامر سناتور دموکرات اهل نیویورک روز گذشته اعلام کرد که وی با ارسال نامه‌ای خطاب به اداره هوانوردی فدرال آمریکا از مقامات آن خواسته تا به سرعت چند به روزرسانی امنیتی انجام دهند تا جلوی نفوذ به رایانه‌های خود را بگیرند.

به گفته وی این کار باید به سرعت انجام شود و هیچ مانعی نیز بر سر راه آن وجود ندارد، زیرا چنین کاری چندان پرهزینه نخواهد بود و اگر هزینه‌هایی نیز وجود داشته باشد با توجه به ضرورت این کار تامین خواهد شد.

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا هم هفته گذشته از وجود چند آسیب‌پذیری در سیستم‌های مذکور در زمان مدیریت داده‌های حساس خبر داده و فایروال‌های آن را هم چندان ایمن ندانسته بود.

این مقامات هشدار می‌دهند تداوم این وضعیت ممکن است به نفوذ هکرها به سیستم‌های رایانه‌ای و هدایت اشتباه هواپیماها منجر شود که نتیجه اش برخورد آنها با هم در حین پرواز و خسارات بی‌سابقه مادی و معنوی خواهد بود.
کد مطلب: 35088
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام