۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷

اختلاف فاحش کدها؛ بدون مطالعه سیم‌کارت نخرید

ایتنا- با شرایط فعلی و تفاوت فاحش قیمت سیم‌کارت‌های با کدهای مختلف، خریدارن پیش از خرید اطلاع کاملی از آنچه می‌خرند ندارند.
اختلاف فاحش کدها؛ بدون مطالعه سیم‌کارت نخرید


رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و لوازم جانبی خطاب به خریداران بازار سیم‌کارت اظهار کرد لازم است افراد پیش از خرید حتما برروی ویژگی‌های کدهای مختلف مطالعاتی انجام دهند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، افشار فروتن در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که در حال حاضر سیم‌کارت‌های کد ۸ ، ۹ و ۰ همراه اول با وجود آنکه فاقد رومینگ هستند، از نظر قیمت تفاوت چندانی با کد ۷ که دارای رومینگ است ندارند و هنگام خرید سیم‌کارت معمولا این اطلاعات به خریدار منتقل نمی‌شود، اظهار کرد: زمانی سیم‌کارت‌های همراه اول با ودیعه‌های ۴۰۰ هزار تومانی به فروش می‌رسیدند اما اکنون اینگونه اعلام شده که قیمت اولیه ارائه سیم‌کارت باید کمتر از ۱۷۰ هزار تومان باشد.

بر همین اساس سیم‌کارت‌های کد جدید فاقد رومینگ هستند و در کارکرد نوعی اختلاف با کدهای قبلی دارند.

وی ادامه داد: قطعا باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کافی صورت بگیرد، چراکه اگر بدون داشتن این اطلاعات فردی سیم‌کارت کدهای ۸، ۹ یا ۰ را خریداری کند نمی‌توان گفت که خریدار یا فروشنده مقصرند، اما به هرحال با توجه به شرایط فعلی بازار بهترین راه آن است که افراد پیش از خرید سیم‌کارت درباره‌ آن تحقیق کنند.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و لوازم جانبی همچنین اظهار کرد: وضعیت موبایل در کشور ما متفاوت با شرایط عرف است. اکنون در بسیاری از کشور‌ها سیم‌کارت حتی با امتیاز‌های مختلفی به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا اپراتور مخابراتی از طریق کارکرد آن به سود برسند، اما در ایران شرایط متفاوتی حاکم است که این شرایط باعث شده است تنوع زیادی در بازار سیم‌کارت کشور وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در بازار سیم‌کارت‌های مختلفی از نیمه‌ اعتباری گرفته تا دائمی و غیره وجود دارد که هریک از این سیم‌کارت‌ها شرایط خاص خود را دارند، اما شاید واقعا نیازی به این همه تنوع وجود نداشته است چراکه اکنون با این شرایط کاربران سردرگم شده‌اند و پیش از خرید اطلاع کاملی از آنچه می‌خرند ندارند.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و لوازم جانبی همچنین خاطر‌ نشان کرد: براساس شرایط فعلی بازار یک کد با کد دیگر اختلاف فاحش دارد و این موضوعی است که باید برروی آن کار شود.
کد مطلب: 35026
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام