۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۶

نارضایتی کاربران از نصب افزونه اوراکل در نسخه جدید Java

ایتنا - افزونه Ask که چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفته است، بخشی از سیستم نصب خودکار Java برای کاربران Mac است.
نارضایتی کاربران از نصب افزونه اوراکل در نسخه جدید Java


شرکت اوراکل برای سال‌های طولانی نوار ابزار Ask در کنار نرم‌افزار Java برای رایانه‌های مبتنی بر سیستم ‌عامل ویندوز ارایه کرد و در برخی شرایط روش‌های گمراه کننده‌ای را به کار برد تا کاربران را متقاعد کند افزونه‌های ناخواسته را روی رایانه خود نصب کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، شرکت اوراکل هم‌اکنون با عرضه آخرین نسخه از نرم‌افزار Java برای رایانه‌های Mac توضیح داد که آگهی‌افزار Ask را به صورت پیش‌فرض همراه با این محصول نصب می‌کند و بر اساس آن صفحه نخست برنامه کاربران متفاوت می‌شود.

افزونه Ask که چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفته است، بخشی از سیستم نصب خودکار Java 8 Update 40 برای کاربران Mac است.

در بررسی‌ها مشخص شد در رایانه‌های Mac که مبتنی بر آخرین نسخه OS X فعالیت می‌کنند، این افزونه به صورت خودکار روی نسخه ۴۱ مرورگر اینترنتی Chrome نصب شده است.

 

لازم به ذکر است کاربران ویندوزی هنگام نصب نسخه جدید Java گزینه‌های مختلفی را پیش‌رو دارند تا در صورت تمایل جلوی نصب خودکار افزونه Ask را بگیرند.

با این وجود، زمانی که کاربران Mac آخرین نسخه Java را روی رایانه خود نصب می‌کنند، پس از باز کردن برنامه متوجه می‌شوند که این افزونه به صورت پیش‌فرض وارد مرورگر اینترنتی آنها شده است و یک صفحه جدید برای آنها باز می‌شود که طی آن جست‌وجوگر اینترنتی پیش‌فرض نیز به Ask تغییر یافته است.
 
کد مطلب: 35022
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام