۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۶

جایزه 3 میلیون دلاری اف.بی.آی برای دستگیری هکر روس

ایتنا- این هکر تعدادی از بانک‌های روس را هک کرد!
جایزه 3 میلیون دلاری اف.بی.آی برای دستگیری هکر روس


پلیس فدرال آمریکا به فرد یا افرادی که هرگونه اطلاعات منجر به دستگیری در مورد یک هکر روس ارائه دهند ۳ میلیون دلار پاداش می‌دهد.


به گزارش ایتنا از فارس، این فرد با نام Evgeniy Mikhailovich Bogachev متهم است که تعدادی بانک آمریکایی را هک کرده است. وی یک گروه هکری را رهبری کرده که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را از این بانک ها دزدیده‌اند.

گفته می شود این گروه در طراحی بدافزار GameOver Zeus دست داشته اند. این بدافزار نسخه ای به روز شده از Jabber Zeus است که به سارقان آنلاین امکان می دهد تا حساب های مردم را خالی کنند.
با استفاده از بدافزارهای یاد شده تا به حال از حساب های بانکی در ۱۲ کشور سرقت شده است. این بدافزار از طریق ایمیل برای میلیون ها نفر ارسال شده و بیش از یک میلیون رایانه به همین شکل آلوده شده اند.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه خود در این زمینه این اقدام را نشانگر تعهد دولت ایالات متحده برای مقابله با جرائم سازمان یافته در فضای آنلاین دانسته است. بررسی های اف بی آی نشان می دهد که این هکر احتمالا هنوز در روسیه زندگی می کند.

از جمله دیگر اتهامات این هکر روس می توان به توطئه، هک کردن رایانه ها، کلاهبرداری بانکی و پولشویی اشاره کرد. اف بی آی قبلا برای شناسایی این هکر به مایکروسافت و سمانتک متوسل شده بود، اما موفقیتی کسب نکرده بود.
کد مطلب: 34875
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Netherlands
روسیه و چین باعث بانی بدبختی مردم هستند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام