۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸

فعالیت عرضه‌کنندگان خدمات امنیتی در کشور قانونمند می‌شود

ایتنا- پیش نویس دستورالعمل صدور پروانه بهره‌برداری عرضه‌کنندگان خدمات امنیتی مدیریت شده کشور را تهیه شد.
فعالیت عرضه‌کنندگان خدمات امنیتی در کشور قانونمند می‌شود


دستورالعمل صدور پروانه بهره برداری عرضه کنندگان خدمات امنیتی مدیریت شده کشور توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شد.


به گزارش ایتنا از مهر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا به درخواست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیش نویس دستورالعمل صدور پروانه بهره‌برداری عرضه‌کنندگان خدمات امنیتی مدیریت شده کشور را تهیه کرد.

پیش‌نویس این دستورالعمل توسط پژوهشکده امنیت این پژوهشگاه و با همکاری اداره کل صدور پروانه بهره برداری ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال نهایی‌سازی است.

این پروژه در راستای عمل به تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درجهت شکل دهی و تقویت خدمات و عرضه کنندگان بازار افتای کشور و با هدف تدوین شرایط فنی، الزامات، الگو‌‌ها، ضوابط و چارچوب لازم برای صدور پروانه عرضه‌کنندگان خدمات امنیتی مدیریت‌شده در دستورکار قرار گرفته است.

تدوین و نهایی‌سازی دستورالعمل صدور پروانه بهره‌برداری عرضه‌کنندگان خدمات امنیتی مدیریت‌شده این امکان را برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایجاد می‌کند که علاوه بر تقویت فضای رقابتی و قانون‌مند در سطح بازار خدمات افتا، امکان مدیریت و پایش مستمر خدمات و عملکرد عرضه‌کنندگان آن‌ها را نیز فراهم می‌‌کند.

این پروژه همچنین این اطمینان را به دریافت‌کنندگان اصلی خدمات افتا (نظیر اپراتورهای مخابراتی، عرضه‌کنندگان خدمات داده و…) خواهد داد که سازمان‌های ثالث مورد اعتمادی وجود دارند که نیاز‌های امنیت اطلاعات آن‌ها را به‌شکلی نظام‌مند برآورده می‌سازند؛ خدماتی از قبیل مدیریت تجهیزات امنیتی، پاسخگویی به حوادث رایانه‌ای، مدیریت و پایش رویدادهای امنیتی، مدیریت و پویش آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات امنیتی، مشاوره امنیتی و مدیریت مخاطرات و نیز امنیت محتوای وب در دامنه تعریف این دستورالعمل قرار خواهند گرفت.
کد مطلب: 34842
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام