کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سهام شرکت اپل رکورد زد

خبرگزاری مهر , 28 بهمن 1393 ساعت 12:56

ایتنا- ارزش سهام کمپانی عظیم اپل به 700بیلیون دلار رسید!




اپل از گذشته به عنوان برترین شرکت فناوری شناخته می‌شد اما اکنون ارزش کلی سهام این شرکت به ۷۰۰ بیلیون دلار رسیده تا این غول فناوری بتواند رکورد جدیدی را در میان شرکت‌های فناوری به خود اختصاص دهد.


به گزارش ایتنا از مهر، کمپانی اپل به عنوان برترین شرکت و غول فناوری دنیا نام گرفته که در زمینه تولید و عرضه محصولات فناورانه‌ای مانند لپ‌تاپ، پی‌سی، تبلت، اسمارت فون، آیپد و ... فعالیت دارد. اپل در هفته گذشته توانست رکورد سهام های مالی را به خود اختصاص دهد.

ارزش هر سهم اپل به ۱۲۲ دلار و ارزش کلی سهام این شرکت به بیش از ۷۰۰ بیلیون دلار رسید تا این کمپانی بتواند رکورد دیگری را به خود اختصاص دهد. این شرکت فناورانه توانست اولین شرکتی باشد که سهام کلی آن به ۷۰۰ بیلیون دلار دست پیدا کرده است.

شرکت اکسون موبایل ( Exxon Mobil) در دومین رده قرار گرفته و ارزش کلی سهام این شرکت در حدود ۳۸۵ بیلیون دلار اعلام شده است. در حال حاضر، سهام شرکت های مایکروسافت و گوگل از سهام شرکت اپل باز مانده اند.

این موضوع در حالی است که تیم کوک، مدیرعامل اپل در هفته گذشته گفته بود: «کمپانی اپل به این ادعا که سود دهی و میزان خلاقیت ارتباط عکس دارند، معتقد نیست.

بدین معنا که با افزایش سود دهی، خلاقیت شرکت ها کاهش نمی یابند و مقامات اپل هیچ گونه محدودیتی را در قابلیت هایش اعمال نمی کند و پروژه های جدیدی را آغاز خواهند کرد.»

فروش اپل در بازارهای چین به سرعت در حال افزایش بوده به طوری که درآمد این شرکت تنها در بازارهای چین با رقمی در حدود ۳۸ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی مواجه بوده که نسبت به سال گذشته در حدود ۱ بیلیون دلار رشد داشته است.

گرچه بازارهای فناوری در دستان اپل است اما این شرکت بایستی به ارائه و عرضه گجت های متفاوت و جدیدی بپردازد تا بتواند همچنان در اوج بماند.


کد مطلب: 34723

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/34723/سهام-شرکت-اپل-رکورد-زد

ايتنا
  https://www.itna.ir