۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳

بزرگترین سرقت بانکی در جهان توسط هکرها رخ داد

ایتنا- این هکرها، کارشان با فرستادن ایمیل‌های آلوده به کارمندان بانک شروع کرده اند!
بزرگترین سرقت بانکی در جهان توسط هکرها رخ داد


مجرمان سایبری با استفاده از یک بدافزار، حداقل ۳۰۰ میلیون دلار و براساس شواهدی تا ۹۰۰ میلیون دلار از بانک‌های سراسر جهان سرقت کرده‌اند که یکی از بزرگترین سرقت‌های بانکی تاکنون است.


به گزارش ایتنا از مهر، یک گروه از مجرمان سایبری با استفاده از نرم‌افزاری مخرب، حداقل ۳۰۰ میلیون دلار از بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی در سراسر جهان سرقت کرده‌اند که یکی از بزرگترین سرقت‌های بانکی تاکنون است. گزارش کسپراسکای قرار است امروز منتشر شود و تایمز پیش‌گزارش آن را منتشر کرده است.

شرکت روسی امنیت سایبری کسپراسکای کشف کرده که این هکرها بیش از ۱۰۰ مؤسسه در ۳۰ کشور را از سال ۲۰۱۳ تا کنون هدف قرار داده‌اند.
بر اساس شواهد کسپراسکای، مجموع این سرقت‌ها به عددی بسیار بیشتر از ۳۰۰ میلیون دلار (حتی سه برابر این عدد) می‌رسد و ممکن است این حملات همچنان در حال رخ دادن باشند.

این هکرها گانگسترهای سایبری Carbanak نام گرفته‌اند، چرا که این نام، نام بدافزار مورد استفاده آنها است.
اغلب بانک‌های هدف در روسیه قرار دارند، ولی بانک‌هایی از ژاپن، اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز در این فهرست قرار دارند. کسپراسکای براساس توافقنامه‌های عدم افشای اطلاعات نتوانسته است نام این بانک‌ها را ارائه دهد.

این هکرها ابتدا ایمیل‌های آلوده‌ای برای کارمندان این بانک‌ها ارسال کرده‌اند که برخی از آنها بر روی لینک‌های داخل این ایمیل‌ها کلیک کرده‌اند و به طور ناآگاهانه و ناخواسته، نرم‌افزار مخرب را دانلود کرده‌اند.
سپس این هکرها کارمندانی را که مسئول سیستم‌های انتقال پول یا ATM ها بوده‌اند پیدا کرده‌اند.

در گام بعدی آنها یک ابزار دسترسی از راه دور یا RAT بر روی سیستم‌ها نصب کرده‌اند که آنها را قادر می‌سازد از صفحه نمایش این کارمندان تصویر یا ویدئو تهیه کنند و کار آنها را مورد بررسی قرار داده‌اند.

سپس این مجرمان سایبری قادر بوده‌اند از راه دور ATM ها را هدایت کنند تا پول را به شکل مورد نظر آنها انتقال دهند.
کد مطلب: 34722
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام