۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱

دانشمندان با تحلیل کلان داده‌ها بیماری‌های قلبی را درمان می‌کنند

ایتنا - در این روش حجم گسترده‌ای از اطلاعات مربوط به تعداد زیادی قلب با یکدیگر مقایسه می‌شوند.
دانشمندان با تحلیل کلان داده‌ها بیماری‌های قلبی را درمان می‌کنند


گروهی از پزشکان در لندن ۱۶۰۰ قلب زنده که در بدن افراد مختلف در حال تپیدن است را به صورت دیجیتالی روی یک رایانه ذخیره کردند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بی‌بی‌سی، این اقدام به منظور کشف روش‌های درمانی جدید صورت گرفت تا بر اساس آن جزییات اطلاعات در قلب و ژن بیماران با یکدیگر مقایسه شود و به تحلیل داده‌های به‌دست آمده بتوان درمان‌های جدید ارائه نمود.

پزشکان بریتانیایی در آخرین اقدام خود در آخرین اقدام خود سعی کردند با تحلیل کلان داده‌ها(Big Data)، روش‌های درمانی جدید برای بیماران قلبی پیدا کنند.

در این اقدام محققان مرکز علوم کلینیکی وابسته به شورای تحقیقات پزشکی بریتانیا در بیمارستان هامراسمیت موفق شدند تصاویر ویدیویی سه‌بعدی از قلب‌های زنده در ۱۶۰۰ بیمار را اسکن کنند و از این طریق اطلاعات ژنتیکی هر یک از داوطلبان را به دست آورند.

 

دکتر "دکلان اورگان"(Declan O'Regan) که در این تحقیق حضور داشته است توضیح داد که در این روش جدید پتانسیل‌های بیشتری پیش‌روی پزشکان قرار گرفته است تا بتوان روش‌های درمانی جدید کشف کرد.

به گفته او، تاکنون حجم اندکی از اطلاعات مانند سابقه بیماری و مشخصات فردی در مورد هر شخص مورد بررسی قرار می‌گرفت و این بار با استفاده از سیستم‌های جامع برای تحلیل کلان داد‌ه‌ها، سیستم ژنتیکی هر فرد به دقت تحلیل می‌شود.

در این روش حجم گسترده‌ای از اطلاعات مربوط به تعداد زیادی قلب با یکدیگر مقایسه می‌شوند تا پزشکان دریابند که چه عامل اساسی باعث بروز بیماری می‌شود.
 
کد مطلب: 34715
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام