۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷

آزمون امنیتی مدیران برای بررسی میزان آمادگی کارمندان در مقابل حملات سایبری

ایتنا - "جاش آبرانت" از مدیران ارشد توئیتر اعلام کرد، در این آزمون‌ها کارمندان جدید در تمام مواقع مردود شده‌اند.
آزمون امنیتی مدیران برای بررسی میزان آمادگی کارمندان در مقابل حملات سایبری


با افزایش حملات امنیتی به سازمان‌های بزرگ جهان که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اتفاقات اخیر شرکت سونی اشاره کرد، کسب و کارها حالت تدافعی گرفته‌اند و در تلاشند این اطمینان را به‌دست آورند که کارمندان‌شان در هنگام بروزهر گونه اتفاق سایبری، هوشمندی لازم را به خرج می‌دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اس‌اف‌گیت، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که ایمیل‌های مخصوص سرقت اطلاعات سازمانی بسیار معمول شده‌اند و به راحتی می‌توانند هکرها را به نقطه مورد نظرشان برسانند.

کلیک کردن روی هر یک از پست‌های الکترونیکی می‌تواند باعث آزادسازی بدافزار در شبکه سازمانی شود و امکان دسترسی سارقان سایبری به اطلاعات سازمانی را فراهم کند.

بنابراین بسیاری از سازمان‌های بزرگ از جمله توئیتر تصمیم دارند نوعی آزمون امنیتی از کارمندان خود بگیرند و میزان توانمندی آنها را برای تشخیص ایمیل‌های درست از تقلبی بسنجند تا در مواقع لازم کارمندان بتوانند بهترین عکس‌العمل را نشان دهند.

 

"جاش آبرانت"(Josh Aberant) از مدیران ارشد توئیتر در این خصوص گفت: «در این آزمون کارمندان جدید در تمام مواقع مردود شده‌اند.»

ارسال پست‌های الکترونیکی جعلی با ظاهر شبیه هرزنامه‌ها و بدافزارها این فرصت را در اختیار سازمان قرار می‌دهد تا کارمندان در هنگام تهدیدهای واقعی تسلیم نشوند.

لازم به ذکر است که طی چند سال گذشته نه تنها تعداد پست‌های الکترونیکی مخرب و آلوده افزایش یافته است، بلکه این قبیل ایمیل‌ها هوشمندتر هم شده‌اند و به گفته "پاتریک پیترسون"(Patrick Peterson) مدیرعامل شرکت امنیت پست الکترونیکی Agari، مجرمان سایبری در مورد مهندسی اجتماعی در فضای مجازی کاملا هوشمند عمل می‌کنند.
 
کد مطلب: 34689
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام