۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵

تازه نفس‌های چینی در تعقیب گوشی‌های ساخت اپل و سامسونگ

ایتنا- عرضه گوشی‌های هوشمند توسط Huawei در سال گذشته میلادی حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است.
تازه نفس‌های چینی در تعقیب گوشی‌های ساخت اپل و سامسونگ


اگر چه اپل و سامسونگ هم اکنون کنترل بخش اعظم بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند، اما برخی شرکت‌های نوپای چینی به شدت در تعقیب آنها هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، یکی از این شرکت‌ها Huawei است که میزان عرضه گوشی‌های هوشمند توسط آن در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

Huawei در سالی که گذشت توانست ۷۵ میلیون واحد گوشی روانه بازار کند.

درآمد Huawei از محل فروش انواع گوشی و دیگر محصولات با افزایش ۳۰ درصدی در سال ۲۰۱۴ به ۱۲.۲ میلیارد دلار رسیده است.

Huawei هم اکنون ۵.۳ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و بعد از سامسونگ و اپل با سهم ۲۴.۴ و ۱۲.۷ درصدی در رتبه سوم است.

۵۲ درصد از درآمد هوآوی ناشی از فروش گوشی در خارج از چین شامل آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین است.

این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۱۵ صد میلیون واحد گوشی روانه بازار کند و درآمد خود از محل فروش این گوشی‌ها را به ۱۶ میلیارد دلار برساند.

اما به غیر از هواوی ، شیائومی هم توانسته در این عرصه خودی نشان دهد. Xiaomi می گوید در سال ۲۰۱۴ توانسته ۶۱.۱ میلیون واحد گوشی به فروش برساند که نسبت به سال قبل از آن ۲۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

درآمد آن هم با رشد ۱۳۵ درصدی در سال گذشته به ۱۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

این شرکت تنها در هند بیش از یک میلیون واحد گوشی فروخته و در ۵ کشور در حال توسعه دیگر نیز در حال بازاریابی است.

Xiaomi Mi۵ و Huawei Mate ۷دو مدل جدید از تولیدات شرکت‌های یاد شده هستند که با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

بر اساس بررسی‌های گارتنر مجموع سهم سه شرکت هواوی، شیائومی و لنووو در بازار گوشی‌های هوشمند با افزایش ۴.۱ درصدی به ۱۵.۵ درصد رسیده و در آینده باز هم افزایش می‌یابد.

در داخل چین و به خصوص نواحی روستایی نیز میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند رشد دو رقمی داشته و این روند در دو سال آینده حفظ می‌شود.

همه گیر شدن شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه هم پتانسیل افزایش استفاده از گوشی‌های جدید هوشمند را افزایش داده است.

پیشرفت اپل، نزول سامسونگ
در همین حال سامسونگ در سالی که گذشت شاهد کاهش ۷.۷ درصدی سهم خود از بازار و رسیدن آن به ۲۴.۴ درصد در سه ماهه سوم سال گذشته بوده است.

درآمد این شرکت هم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ به ۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این تحولات سامسونگ را مجبور به عرضه دو مدل گوشی ارزان قیمت در ماه ژانویه برای عرضه در بازارهای محلی کرده تا بتواند با گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت ساخت چینی‌ها رقابت کند.

سامسونگ همچنین اعلام کرده که در سال ۲۰۱۵ برروی اینترنت اشیا متمرکز خواهد شد و آن را به موتور جدیدی برای رشد و توسعه خود مبدل می‌نماید.

در این میان، اپل شرایط بهتری از سامسونگ دارد و می‌گوید درآمد و سود خالص آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ به ترتیب ۳۰ و ۳۸ درصد رشد کرده است.

این امر نتیجه استقبال مجدد از آیفون و رایانه‌های مک و همین طور رشد مناسب فروشگاه App Store است.

اپل در تسخیر بازار چین نیز موفق بوده و علیرغم رقابت شدید شرکت‌های چینی توانسته از سال ۲۰۰۸ به این سو که نخستین فروشگاه خود را در این کشور افتتاح کرد مرتبا رشد کند.

به گفته باب بریجر معاون واحد توسعه و خرده فروشی اپل، در سال گذشته این شرکت سریع ترین رشد خود را در چین تجربه کرد.

تقاضای بالا چینی‌ها برای آیفون ۶ و ۶ پلاس باعث شد این کشور حتی آمریکا را هم پشت سر بگذارد و به پررونق ترین بازار گوشی‌های ساخت اپل مبدل شود.
کد مطلب: 34472
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام