۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲

هشدار در مورد افزایش وسعت و شدت حملات سایبری

ایتنا- همزمان با آغاز سال جدید میلادی گمانه زنی در مورد آینده دنیای سایبر و میزان امنیت آن نیز آغاز شده است.
هشدار در مورد افزایش وسعت و شدت حملات سایبری


همزمان با آغاز سال جدید میلادی گمانه زنی در مورد آینده دنیای سایبر و میزان امنیت آن نیز آغاز شده است. بر این اساس اکثر محققان در این زمینه احساس نگرانی می‌کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، گزارش جدیدی که در این زمینه منتشر شده نشان می‌دهد که حمله به وب سایت‌های اینترنتی در حال افزایش است و هم حجم و هم گسترده و شدت حملات مذکور بیشتر شده است و هیچ نشانه‌ای از کاهش این خطرات وجود ندارد.

یکی از این نوع حملات که امنیت فضای مجازی را به طور جدی به خطر انداخته denial-of-service (DDoS) است که از طریق آن با افزایش ترافیک سایت‌های اینترنتی به شکل غیرعادی تلاش می‌شود آنها از دسترس خارج شوند.

در حالی که گفته می‌شود برخی اختلالات روزهای اخیر در سایت‌هایی همچون فیس بوک و اینستگرام ناشی از این نوع حملات بوده مدیران این سایت‌ها چنین مساله‌ای را انکار می کنند.

در مقابل هکرهای عضو گروه Lizard Squad مسئولیت حملات یاد شده را بر عهده گرفته‌اند.

گزارش مؤسسه آربرو نتورکس همچنین حاکیست میزان حملات DDoS در سال ۲۰۱۴ از نظر تعدد، پیچیدگی و وسعت حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جالب اینکه امروزه انگیزه‌های سیاسی به برترین دلیل هک کردن سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین مبدل شده است.

بزرگترین حمله DDoS گزارش شده در سال ۲۰۱۴ با افزایش ترافیک در حد ۴۰۰ گیگابیت در ثانیه رخ داد.

این در حالی است که معمولا از ایجاد ترافیک ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگابیتی در ثانیه به این منظور استفاده می‌گردد. ۱۰ سال قبل میزان این ترافیک تنها ۸ گیگابیت در ثانیه بود.

روند تازه شکل گرفته دیگر حمله به سرویس‌های کلود است که با توجه به افزایش محبوبیت آنها در حال تبدیل شده به امری متداول است.

علاوه بر افزایش حمله به خدمات کلود، شاهد حملات مکرر به دیتاسنترها هم هستیم که درآمد سالانه آنها را تا ۴۴ درصد کاهش داده است.
کد مطلب: 34411
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام