۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

تشکیل کارگروه پایش محتوا در ارایه خدمات پیامکی

ایتنا- چندیست که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی شکایت مشترکان موبایل را در اپراتورهای مختلف در پی داشته است.
تشکیل کارگروه پایش محتوا در ارایه خدمات پیامکی


ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطی باید امکان فعال سازی و یا غیر فعال کردن دریافت پیامک‌های انبوه را برای کاربران براساس سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی فراهم کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به توسعه و پیشرفت فناوری‌ها در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و گسترش استفاده از این ابزار ارتباطی در تمام سطوح جامعه کلیات سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی در بیست و یکمین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب رسید.

بر این اساس مصوب شد تا کارگروهی با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت ۹ دستگاه، سازمان و مرکز ملی فضای مجازی برای پایش محتوا در ارائه خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی تشکیل شده و همچنین مقرر شد تا گزارش عملکرد این کارگروه هر شش ماه یکبار به دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ارائه شود.

همچنین با توجه به این سیاست‌ها ارائه کنندگان خدمات ارتباطی باید امکان فعال سازی و یا غیر فعال کردن دریافت پیامک‌های انبوه را برای کاربران فراهم کرده و هر گونه فعالیت برای ارائه خدمات محتوایی پیامکی نیز در چارچوب قوانین و مقررات کشور و با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانپذیر خواهد بود.

بنابراین گزارش، خدمات پیامک انبوه خدماتی است که از طریق شبکه‌های ارتباطی بدون درخواست قبلی کاربران و پرداخت هزینه توسط آنان، دریافت شده و جنبه تبلیغی و یا اطلاع رسانی دارد.

همچنین خدمات ارزش افزوده پیامکی خدماتی است که کاربران به درخواست خود آن را انتخاب کرده و باید برای دریافت آن مبلغی را پرداخت کنند.

پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی پیش از این در چندین جلسه کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور مورد بررسی قرار گرفته بود.
کد مطلب: 34366
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام