۰
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵

گوگل به دنبال بازگرداندن کاربران خود در فایرفاکس است

ایتنا- شرکت گوگل برنامه‌های خود برای تشویق کاربران فایرفاکس به تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض از یاهو به گوگل را آغاز کرده است.
گوگل به دنبال بازگرداندن کاربران خود در فایرفاکس است


پیش از این و در ماه نوامبر، شرکت موزیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس در بیانه‌ای رسما اعلام کرد یاهو را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در آمریکا برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های رومیزی استفاده کننده از فایرفاکس برگزیده است.

بنابر آنچه از سوی مقامات موزیلا اعلام شده هدف از این تغییر، جایگزینی موتور جستجوی گوگل با گزینه‌ای قابل‌انعطاف‌تر که رقابتی هم با محصول فعلی موزیلا نداشته باشد است. همان‌طور که مستحضرید شرکت گوگل با بهره‌گیری از مرورگر کروم به یکی از رقبای اصلی برای فایرفاکس تبدیل شده است.

گوگل از سال ۲۰۰۴ به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس انتخاب شده بود. از سوی دیگر شرکت گوگل نیز بیکار ننشسته و برنامه‌هایی برای ترغیب کاربران در جهت تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض در فایرفاکس را دنبال کرده است.

در صفحه‌اصلی گوگل، چندین سوال با این مضمون از کاربران فایرفاکس پرسیده شده است: ” آیا می‌خواهید گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر شما انتخاب شود؟ آیا می‌خواهید گوگل را به عنوان صفحه‌خانگی مرورگر خود انتخاب کنید؟” می‌توانید با گزینه‌های “بله، مطمئنا” و یا ” نه‌. ممنون” به این سوال‌ها پاسخ دهید.

پیش از این و در روز چهارشنبه گوگل توییتی را با این مضمون اصلی منتشر کرده بود: ” این مطلب برای همه کاربران فایرفاکس است که موتورجستجوگر گوگل را دوست دارند.” در این توییت عکسی از روند تغییر موتورجستجوگر پیش‌فرض در مرورگر فایرفاکس به همراه لینکی برای آموزش مرحله به مرحله برای تغییر موتورجستجوگر پیش‌فرض به گوگل مشاهده می‌شد.

تعداد جستجوهای انجام شده یکی از معیارهای اصلی برای شرکت‌هایی مانند گوگل و یاهو به حساب می‌آید. تعداد جستجوی بیشتر به منزله شانس بیشتر برای دیده‌شدن آگهی‌های موجود در یک وب‌سایت موتور جستجو است.

شرکت‌های سفارش‌دهنده آگهی با مشاهده تعداد بیشتر کاربران استفاده‌کننده از یک موتور جستجو، سفارش‌هایی بیشتر به این شرکت‌ها خواهند داد.

پیش از این در تحقیقی اعلام شده بود اکثر کاربران فایرفاکس تلاشی برای تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر خود نمی‌کنند. از سوی دیگر اگرچه گوگل با ۶۵ درصد در مقابل ۱۱.۸ درصد سهم شرکت یاهو توانسته به خوبی سهم بازار جستجو را به خود اختصاص دهد اما کاهش ۱.۶ درصدی سهم این غول دنیای تکنولوژی از بازار، این شرکت را به تکاپو واداشته است.

منبع: فارنت
کد مطلب: 34337
نام شما
آدرس ايميل شما