۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷

اینتل به دنبال تصرف بازار تبلت‌ها

ایتنا – شرکت اینتل اهداف خود را برای سال جاری میلادی تعیین نموده است که در این میان مسئولان این شرکت برنامه‌ریزی خاصی برای عرضه ۴۴ میلیون تبلت برپایه پردازنده‌های اینتل انجام داده‌اند.
اینتل به دنبال تصرف بازار تبلت‌ها


شرکت اینتل اهداف خود را برای سال جاری میلادی تعیین نموده است که در این میان مسئولان این شرکت برنامه‌ریزی خاصی برای عرضه ۴۴ میلیون تبلت بر پایه پردازنده‌های خود انجام داده‌اند.


به گزارش ایتنا، شرکت اینتل که در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی موفق شده بود تا شاهد عرضه ۴۰ میلیون تبلت برپایه پردازنده‌های این شرکت باشد، در برنامه‌ریزی‌های خود برای سال جاری میلادی رشدی ۱۰درصدی برای این رده را درنظر گرفته است و قصد دارد تا با رسیدن به رقم ۴۴ میلیون دستگاه تبلت با استفاده از پردازنده‌های اینتل به سهم بزرگ‌تری از بازار مصرف دست پیدا کند.

شایان ذکر است که بازار پردازنده‌ها در رده تبلت به دو دسته اپل و غیراپل تقسیم می‌شود زیرا اپل همواره از پردازنده‌های خاص خود استفاده کرده و به شرکت‌های دیگر روی نمی‌آورد، ولی بسیاری از شرکت‌ها با ارائه خدمات بهتر توسط یک کمپانی تولیدکننده پردازنده حاضر به مهاجرت به این شرکت‌ جدید خواهند بود.

در این میان هدف ۴۴ میلیونی اینتل برابر با کسب مالکیت یک سوم بازار تبلت‌های غیر اپل خواهد بود که در صورت دست‌یابی به این امر می‌توان اپل را در طول چند سال در جایگاهی بالاتر نیز تصور کرد.


شایان ذکر است که اپل با توجه به افت بازار کامپیوترهای خانگی در سال ۲۰۱۳ میلادی تصمیم گرفت تا بازارهای جایگزین را برای این رده بیابد که این امر درنهایت به جدی‌تر شدن فعالیت این شرکت در رده پردازنده‌های همراه منتهی شد.
با توجه به بهبود شرایط بازار فروش کامپوترهای خانگی در سال گذشته میلادی و مستحکم شدن این شرکت در بازارهای جدید، اینتل در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد رشد بسیار بالای ارزش سهام خود بود و از نظر گردش مالی ارزش سود هر سهم توانست تا برای نخستین بار با رسیدن به سود ۰.۸ دلار برای هر سهم، از وال استریت نیز پیشی بگیرد.
 
کد مطلب: 34237
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام