۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲

ارقام این گزارش برای شما دلخراش است!

ایتنا- گزارشی مبسوط از جنجال پاساژ علاالدین و حاج رضا علاالدینی بخوانید!
ارقام این گزارش برای شما دلخراش است!




۹۱ د‌رصد‌ از گوشی‌های موبایل ۶۰ میلیون مشترک فعال تلفن همراه از مباد‌ی غیر رسمی وارد‌ کشور می‌شوند‌ و بیشترین خرید‌ و فروش این بازار ۱.۸ میلیارد‌ د‌لاری د‌ر چند‌ین پاساژ بزرگ تهران انجام می‌گیرد‌.


به گزارش ایتنا از  ایسنا، روزنامه قانون با این مقدمه آورده است: شاید‌ به همین د‌لیل است که د‌ر بهمن ماه د‌و پاساژ بزرگ موبایل به مراکز فعلی خرد‌ه و عمد‌ه‌فروشی موبایل اضافه خواهد‌ شد‌ و پلمب د‌و طبقه از پاساژ علاءالد‌ین با جنجال رسانه‌ای کم نظیری صورت گرفت.

«قانون» برای بیان روشن‌تر آنچه د‌ر بازار تلفن همراه می‌گذرد‌، آمار و ارقام رسمی و نیمه‌رسمی را د‌ر کنار مشاهد‌ات خبرنگار خود‌ منعکس کرد‌ه است تا بلکه گوشه‌ای از واقعیت‌های این بازار پرسود‌ به د‌ور از جنجال‌های رایج د‌ر اختیار مخاطبان قرار گیرد‌.

در این پاساژ با تجمیع سه پلاک ثبتی، ۱۱۰۸ واحد تجاری فعالیت می‌کند. مصاحبه‌های مالک پاساژ، مسئولان شهرداری و دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از فروش روزانه ۱۱ میلیارد تومانی در پاساژ علاءالدین حکایت دارد. یعنی مبلغ ۴۰۱۵ میلیارد تومان معادل یک میلیارد و ۴۸۷ میلیون دلار در سال. (با احتساب یک دلار ۲۷۹۰۰ ریال)

بامداد جمعه ۱۲ دی‌ماه، چهار طرف تقاطع جمهوری - پل حافظ از طرف مأموران انتظامی و پلیس مسدود و ماشین‌های آتش‌نشانی، آمبولانس و مأموران احتیاط هم بیرون پاساژ علاءالدین حاضر می‌شوند. مأموران عملیاتی نیروی انتظامی و کارگران شهرداری وارد پاساژ علاءالدین می‌شوند و نزدیک ۲۰۰ مغازه را در طبقات هفتم و منفی ۳ پلمب می‌کنند و تعدادی از مغازه‌ها را نیز تخریب می‌کنند.

۷۲ ساعت قبل از تخریب مأموران شهرداری آمدند و پلاکارد چسباندند که ۷۲ ساعت مهلت دارید برای تخلیه. نگهبانان پاساژ به دستور حاج رضا پلاکارد را کندند. یکی از کسبه می‌گوید: ساعت ۹ شب رفتیم پیش حاج رضا و پرسیدیم داستان چیست؟ گفت کسی نمی‌تواند کاری کند و اگر توانستند این طبقات را پلمپ کنند من ریشم را می‌تراشم.

نحوه خرید این مغازه‌ها به نقل از یکی از کسبه این‌چنین روایت شده است: اردیبهشت سال ۹۲ بود که حاجی (حاج رضا علاءالدین صاحب پاساژ) با نشان دادن توافقنامه‌اش با شهرداری شروع به فروش واحدها کرد. نامه‌اش نشان می‌داد اجازه ساخت طبقه هفتم و هشتم را گرفته است. اولش با ۷۰۰ میلیون شروع کرد و به یک میلیارد‌ و ۳۰۰ میلیون تومان رسید. در عرض سه هفته تمام واحد‌ها فروش رفت.

یکشنبه ۱۴ دی‌ماه حاج رضا علاءالدین در گفت‌وگویی کپی اسناد و مدارکی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌داد وی از شهرداری مجوزهای اولیه را دریافت کرده بود.

قالیباف در اظهار نظری دیرهنگام، چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه گفت: یکی از دلایل عزل شهردار منطقه ۱۱، تخلفات انجام شده در پاساژ علاءالدین بوده است. این در حالی است که ۲۱ آذرماه ۱۳۸۹ سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه برگزاری نمایشگاهی در همین خصوص، شهرداری تهران را به عنوان نهاد برگزیده در زمینه ارتقای سلامت اداری معرفی کرده بود.

حاج رضا علاءالدین مالک این پاساژ است و ساخت و ساز پاساژ را حاج ناصر علاءالدین پدر حاج رضا در زمینی ۱۰۰۰ متری آغاز کرده است و بعداً حاج رضا با خرید دو پلاک ثبتی مجموعه فعلی را به ۲۰۷۳ متر گسترش داده است.

گفته می‌شود خانواده علاءالدین روسی‌الاصل هستند که کمتر از یک قرن پیش به ایران مهاجرت کرده و در کار واردات علاءالدین به ایران بودند.
کد مطلب: 34215
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام