۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱

آشنایی با نوآوری‌های دیده نشده در نمایشگاه CES

ایتنا- برخی از ابزارهای معرفی شده در CES مورد کم توجهی قرار گرفتند که تعدادی از آنها را در این مقاله می‌بینیم.
آشنایی با نوآوری‌های دیده نشده در نمایشگاه CES


علیرغم توجه رسانه‌ها به بسیاری از دستاوردهای عرصه فناوری در نمایشگاه سی‌ای‌اس ۲۰۱۵ برخی از آن‌ها هم مورد کم توجهی قرار گرفتند که برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.


به گزارش ایتنا از فارس، یکی از ابزار عرضه شده در این نمایشگاه برای حل مشکلات بیماران دچار دردهای شدید و همین طور کسانی که دچار مشکلات حرکتی هستند، Quell نام دارد.



ابزار یاد شده برای تسکین دردهای ناشی از مشکلات عصب سیاتیک، دردهای رماتیسمی و ... مناسب است.

این ابزار که در در ابعاد یک گذرنامه است توسط یک برنامه همراه کنترل می شود و مدت زمان فعال بودن آن و همین طور شدت فعالیتش را می توان تنظیم نمود.

ابزار دیگری که در این نمایشگاه مورد کم توجهی قرار گرفت کتاب‌های سه بعدی شده جذاب برای کودکان هستند.
برنامه همراه MagicBook می تواند موسیقی، ویدیو و انواع صداها را به کتاب‌های کاغذی بیفزاید و آن‌ها را به نوعی سه بعدی کند.


 
 
برای این کار تنها کافی است گوشی را بر روی صفحات کتاب گرفت تا شخصیت‌های موجود در آن به حرکت درآمده و جان بگیرند. قرار است برنامه همراه مربوطه تا قبل از پایان سال ۲۰۱۵ عرضه شود.

هواپیمای بدون سرنشین کاغذی از جمله دیگر نوآوری‌های نمایشگاه سی‌ای‌اس ۲۰۱۵ است.
این هواپیما که با فیبر کربنی ساخته شده و ابعاد کوچکی دارد به سادگی با گوشی‌های هوشمند قابل کنترل است و دوربین کوچکی نیز به آن متصل است که می‌تواند تصاویر ویدیویی تهیه کند.


باتری این پهباد پرواز آن را در طول روز ممکن کرده و قرار است این محصول ظرف سه ماه آینده به قیمت ۹۹ دلار روانه بازار شود.

چاپگر سه بعدی فوق سریع محصول جالب دیگری است که در سی‌ای‌اس ۲۰۱۵ عرضه شد. البته این روزها چاپگرهای سه بعدی به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته‌اند ولی گرانی و پیچیدگی آن‌ها باعث کندی استقبال از آن‌ها شده است.

در این میان شرکت XYZPrinting چاپگر ۱۴۹۹ دلاری سه بعدی نوبل ۱ را عرضه کرده که به جای استفاده از روش سنتی ذوب کردن پلاستیک بر روی اشیای سه بعدی از اشعه لیزر ماورا بنفش برای طراحی اشیای سه بعدی استفاده می‌کند و نتیجه این کار افزایش بالای سرعت کار است. هر چند قیمت این چاپگر هنوز بالاست.

سربندی برای تحلیل امواج مغزی و خواندن ذهن افراد دیگر نوآوری سی‌اس‌اس ۲۰۱۵ محسوب می‌شود. شرکت کانادایی Muse با اختراع این محصول به کمک علم پزشکی نیز آمده است.

 

این سر بند با استفاده از برنامه همراه Calm قابل استفاده است و در مقابل حالت‌های مختلف روحی و ذهنی شما نیز واکنش نشان می‌دهد.

به عنوان مثال اگر احساس راحتی کنید، صدای جریان آب را خواهید شنید، اگر حواستان پرت باشد صدای باد پخش خواهد شد.
قرار است در آینده برنامه‌های خلاقانه بیشتری برای استفاده از این سربند طراحی شود.
کد مطلب: 34094
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام