۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷

فیس بوک ایرانی هک شد و از کار افتاد

ایتنا- پس از هک شدن فیس‌نمای ایرانی این سوال مطرح می‌شود که سرور ناامن بود یا برنامه اشکال داشت؟
فیس بوک ایرانی هک شد و از کار افتاد


برخلاف اینکه گفته می‌شد شبکه اجتماعی ایرانی فیس‌نما به دلیل ناامن بودن سرورهای ایرانی هک شده اما دلیل چنین حمله سایبری مشخص شد.


به گزارش ایتنا از خبر آنلاین، اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر هک شدن شبکه اجتماعی "فیس‌نما" که سایتی ایرانی است توسط گروهی از هکرها منتشر شد و به سرعت فضای مجازی را پر کرد.

در پی این اقدام سایبری اطلاعات ۲ میلیون کاربر ایرانی روی اینترنت قرار گرفت و به عبارتی این نسخه باز فیس‌بوک تسلیم فشارهای هکری شد.

حال با گذشت چند روز از این موضوع، بررسی‌های مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با همکاری مسئولان سایت مذکور نشان داده که دلیل وقوع حادثه، عدم پیکر‌بندی مناسب و به موقع سامانه بوده که منجر به ایجاد یک آسیب‌پذیری قابل بهره‌گیری توسط مهاجم شده است.

برخلاف اینکه برخی محافل رسانه‌ای درباره چنین عملیاتی خرابکارانه‌ای گفته بودند که این سایت در حال انتقال سرور خود از کانادا به ایران بوده و به دلیل ناامنی سرورهای ایران این سایت به راحتی هک شده است، اما این مرکز اعلام کرده که این حادثه ارتباطی با موضوع انتقال و میزبانی سایت مذکور نداشته و این سایت از یک سال و نیم پیش در قضای میزبانی داخل کشور بارگذاری شده است.

امنیت هر سرویس ارائه شده بر بستر شبکه وابسته به نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای بکار رفته جهت ارائه خدمات و همچنین پیکربندی و تنظیم درست آنهاست.

با توجه به اینکه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای سرویس‌دهی چه در داخل و چه در خارج کشور عموما یکسان هستند، لذا امنیت سرویس‌های ارائه شده عمدتا متوجه پیکربندی مناسب و به ویژه نرم‌افزارهای توسعه یافته اختصاصی جهت سرویس‌دهی است.
کد مطلب: 34002
نام شما
آدرس ايميل شما


mehran rafie
feedback
United States
انتظار نداشته باشین سایتی هایی که توسط چند نفر و ارگان های خاص اداره میشه، امنیت داشته باشه! همش برای منافع شخصی است، امن ترین سامانه ها (facebook,whatsup,google+,telegram,textsecur) خود دانید!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام