۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰

زمان تعویض باتری موبایل

ایتنا- باتری‌های موبایل، به مرور زمان با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
زمان تعویض باتری موبایل


فرقی نمی‌کند موبایلی که خریده‌اید چقدر پیشرفته باشد، چراکه تمام تلفن‌های همراه ساده یا پیشرفته با باتری کار می‌کنند و این باتری به مرور با مشکل مواجه می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، اکثر باتری‌های موبایل یکی از انواع باتری‌های قابل شارژ لیتیومی هستند که توسط کارخانه‌های مختلفی ساخته‌ شده‌اند. در حالی‌که باتری‌ لیتیومی نسبت به باتری‌های نیکل کادیوم که در گذشته در تولید موبایل مورد استفاده قرار می‌گرفت، پیشرفت بزرگی به حساب می‌آیند اما همه این باتری‌ها هم از کیفیت مشابه برخوردار نیستند.

معمولا طول عمر باتری برخی موبایل‌ها و برخی برندهای باتری از برندهای دیگر بیشتر است اما به هر حال دیر یا زود عمر باتری یک موبایل به پایان می‌رسد و لازم است پیش از آنکه به دستگاه تلفن همراه آسیب برساند تعویض شود.

وب‌سایت Ebay راهکار‌های مختلفی را برای تشخیص اینکه چه زمانی باتری موبایل باید تعویض شود، پیشنهاد می‌دهد که بر این اساس برخی راه‌های تشخیص زمان تعویض یک باتری کاملا واضح است در حالیکه تشخیص برخی نشانه‌های دیگر دشوارتر است.

۱. موبایل خاموش می‌شود:
این خاموش شدن موبایل به گونه‌ای است که دیگر روشن نمی‌شود؛ به این معنی که نه‌تنها دیگر روشن نمی‌شود بلکه هیچ نشانه‌ای از شارژ یا روشن شدن ندارد و هیچ یک از صداهای اخطار یا هیچ نوری نیز نشان داده نمی‌دهد؛ پس از اینکه موبایل توسط یک شارژر قابل اعتماد شارژ شد ولی باز هم هیچ نشانه‌ای از روشن شدن در آن دیده نشد زمان مناسبی برای تعویض باتری آن است.

۲. باتری تنها زمانی که به شارژر وصل است روشن می‌ماند:
وقتی باتری یک موبایل به درستی عمل نمی‌کند گوشی نمی‌تواند از شارژی که ذخیره کرده برای روشن ماندن استفاده کند. با این حال ممکن است موبایل در حالیکه به شارژر وصل است به خوبی کار کند و به طور همزمان از منبع انرژی استفاده کند اما نمی‌تواند این انرژی را ذخیره کند. بنابراین زمانی‌که موبایل نتوانست بعد از اینکه زمان کافی را برای شارژ شدن طی کند روشن بماند، وقت آن رسیده که باتری‌اش را عوض کنید.

۳. موبایل در مدت کمی خاموش می‌شود:
در این حالت ممکن است موبایل زمان کافی برای شارژ شدن را گذرانده باشد و حتی علامت شارژ بالای صفحه هم شارژ کامل را نشان دهد اما تنها دقایقی بعد از اینکه از شارژ کشیده می‌شود خاموش شود.

خالی شدن سریع شارژ موبایل می‌تواند در اثر استفاده از برنامه‌های بازی موبایل، گوش دادن به موسیقی، پرسه زدن در اینترنت، سرویس دسترسی ضعیف، روشن ماندن بلوتوث و یا مکالمه طولانی نیز پیش بیاید اما اگر بدون هیچ دلیلی موبایلتان شارژ نگه نمی‌دارد احتمال خراب بودن باتری آن زیاد است.

۴: تلفن همراه یا باتری آن شروع به داغ شدن می‌کند:
باتری‌های قابل شارژ معمولا در طول پروسه شارژ شدن کمی گرما تولید می‌کنند، با این حال بیشتر باتری‌های قابل شارژ گرما را در درون خودشان نگه می‌دارند و محافظ باتری معمولا اجازه نمی‌دهد این گرما قابل لمس باشد. بنابراین اگر موبایل در زمان شارژ شدن به طرز قابل توجهی داغ شد، زمان تعویض باتری رسیده است.

۵: باتری باد می‌کند:
معمولا وقتی‌که یک باتری در حال خراب شدن است، سلول‌های داخلی‌اش شروع به گسسته شدن می‌کنند و همین گسستگی منجر به ورم کردن بدنه باتری می‌شود. شما می‌توانید این بادکردگی باتری را با لمس کردن سطح آن متوجه شوید. همچنین اگر باتری را روی یک سطح صاف قرار دهید باتری قوس دار رو به بالا قرار می‌گیرد که این امر نشان می‌دهد باتری در حال خراب شدن است.

پس از اینکه تشخیص می‌دهید باتری موبایلتان از بین رفته و باید عوض شود این سوال پیش می‌آید که آیا موبایل ارزش عوض کردن باتری را دارد؟ باید توجه داشت که بدون باتری یک موبایل بدون ارزش است اما پاسخ این سوال کاملا به نوع موبایلتان بستگی دارد.

اگر یک موبایل قدیمی و ساده دارید که عمر خود را کرده است تعویض باتری فایده چندانی نخواهد داشت در حالیکه که اگر یک تلفن همراه پیشرفته دارید عوض کردن باتری می‌تواند کمک کند که یک بار دیگر موبایلتان را قابل استفاده کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از تمام دردسرهای عوض کردن باتری موبایل این است که پیش از خراب شدن از آن به خوبی محافظت کنید و اگر در نهایت باتری موبایل خراب شد و لازم بود تعویض شود به یاد داشته باشید که باتری‌ها زباله نیستند، پس آن‌ها را در سطل‌های زباله‌های قابل بازیافت قرار دهید تا در مراکز بازیافت از آن‌ها استفاده شود.
کد مطلب: 33998
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام