۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶

هند ۳۰ سایت اینترنتی بزرگ را فیلتر کرد

ایتنا - وزارت مخابرات هند دستور داد این سایت‌های اینترنتی که باعث افزایش خشم مردم این کشور شده‌اند را هرچه سریع‌تر فیلتر کنند.
هند ۳۰ سایت اینترنتی بزرگ را فیلتر کرد


دولت هند به دنبال جلوگیری از تبلیغات «فعالیت جهادی» در دنیای مجازی، بیش از ۳۰ سایت اینترنتی مشهور و پرکاربرد را فیلتر کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بی‌بی‌سی، وزارت مخابرات هند دستور داد این سایت‌های اینترنتی که باعث افزایش خشم مردم این کشور شده‌اند را هرچه سریع‌تر فیلتر کنند.

در نامه منتشر شده از سوی دولت هند گفته شد: «بر اساس قدرت اعطا شدن توسط لایحه Section ۶۹A در حوزه اقدامات فناوری اطلاعات، مبتنی بر قانون سال ۲۰۰۹ میلادی مبنی بر ایمن‌سازی و مسدود کردن دسترسی به اطلاعات اینترنتی نامناسب هم‌اکنون تصمیم گرفته شده است ۳۲ سایت اینترنتی نامبرده شده هرچه سریع‌تر فیلتر شوند.»

در لیست منتشر شده از سوی دولت هند نام سایت اینترنتی Pastebin برای انتشار آزاد متن‌های آنلاین از سوی افراد ناشناس و پایگاه اینترنتی سازمان Internet Archive آمریکا برای نمایش اطلاعات سایت‌های اینترنتی قدیمی هم دیده می‌شود.

 

سازمان Internet Archive روی صفحه اختصاصی خود در توئیتر توضیح داد طی چند روز گذشته گزارشات فراوانی از کاربران هندی دریافت کرده است که نشان می‌دهد دسترسی این افراد به اطلاعات سایت آنها غیرممکن شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هند نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت: «گزارش شده است که گروه Anti National با استفاده از اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، جوانان هندی را مورد هدف قرار می‌دهند تا آنها را به "فعالیت‌های جهادی" تشویق کنند.»
کد مطلب: 33968
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
عنوان خبر قدری گزنده است مخصوصا برای ما ایرانی ها که از فیلتر و فیلترینگ خاطره بسیار بدی داریم ولی
وقتی متن خبر را خواندم دیدم گفته:
وزارت مخابرات هند، این سایت ها را به این خاطر بسته که "باعث افزایش خشم مردم این کشور" شده.

افرین به این روش حکومتداری که هوای مردم را دارد
و به مردم کشورش به چشم دشمن و یا معارض و فتنه گر و مخالف و ... نگاه نمی کند.

افرین بر دولتمردان هندی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام