۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
پیش بینی برای امنیت اینترنت در سال ۲۰۱۵

"اینترنت برای همه چیز" آغاز یک بحران جدید امنیتی

ایتنا - به گزارش پاندا، حمله دستگاه‌های POS بانک‌ها برای سرقت مستقیم یا غیرمستقیم پول، در سال ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری خواهد داشت.


شرکت‌های امنیت اینترنت هشدار می‌دهند که اتصال روزافزون ابزار و تجهیزات شخصی به شبکه جهانی وب، می‌تواند سال آینده میلادی را به ناامن‌ترین دوره تاریخ فناوری اطلاعات تبدیل کند.


به گزارش ایتنا، پاندا سکیوریتی، تولیدکننده ضدویروس‌های خانگی و تحت شبکه نیز در همین زمینه اعلام کرد که "اینترنت برای همه چیز"(IOT) می‌تواند دستگاه‌های بیشتری را به اینترنت و یا به یکدیگر متصل کند و بنابراین انتشار سریع‌تر بدافزارها، تشکیل شبکه‌های بزرگ‌تر برای حمله به پایگاه‌های اطلاعاتی و افزایش دسترس پذیری قربانیان حملات سایبری را موجب شود.
بر همین اساس، سال ۲۰۱۵ را می‌توان سرآغاز یک فاجعه امنیتی در نظر گرفت که نشانه‌های واضح آن از همین حالا قابل مشاهده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های پاندا سکیوریتی، تجربه موفق هکرها و مجرمان سایبری در انتشار و بهره‌برداری از ویروس‌های باجگیر مانند Cryptolocker، موجب شده تا در سال ۲۰۱۵ هم شاهد انتشار گستره‌تر گونه‌های جدید این بدافزارها باشیم.
ویروس های باجگیر معمولاً به صورت ناگهانی به درون رایانه‌ها نفوذ می‌کنند و با رمزگذاری اطلاعات مهم و حساس کاربر از وی می خواهند تا برای رمزگشایی و باز کردن قفل این فایل‌ها مبلغی را به حساب‌های خاصی واریز کنند؛ که البته حتی با وجود واریز پول، فایل‌های رمزگذاری شده قابل بازیابی نخواهند بود!

به گزارش پاندا، حمله دستگاه‌های POS بانک‌ها برای سرقت مستقیم یا غیرمستقیم پول، در سال ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری خواهد داشت.
محیط عملیاتی این دستگاه‌ها در بسیاری از موارد، در مقابل حملات سایبری آسیب پذیر هستند و همین مسئله موجب نفوذ و سرقت اطلاعات ارزشمند و یا اختلال در عملکرد این واسطه‌های حساس می‌گردد.
 
کد مطلب: 33860
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام