۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹

افزایش چشمگیر حمله هکرها به بیمارستانهای آمریکا

ایتنا-در سال 2015 بسیاری از بیمارستانها و مراکز درمانی سراسر آمریکا مورد هدف هکرها قرار می‌گیرد و انبوهی از اطلاعات محرمانه بیماران به سرقت می رود.
افزایش چشمگیر حمله هکرها به بیمارستانهای آمریکا


در سال ۲۰۱۴ هکرها نه تنها اطلاعات کارتهای اعتباری و تصاویر چهره های برجسته و سرشناس در آمریکا را به سرقت بردند بلکه به بیمارستانها نیز رحم نکرده و به بخش مهمی از اطلاعات بیماران نیز دست پیدا کردند. با این حال پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۵ این نوع حملات به بیمارستانها افزایش بیشتری خواهد یافت.


به گزارش ایتنا از مهر، کارل لنارد تحلیل گر ارشد امور امنیتی در شرکت Websense می گوید: هکرها وارد شبکه های رایانه ای تأسیسات بخش سلامت شده و انبوهی از اطلاعات درمانی بیماران را به سرقت می برند که معمولا به درستی حفاظت نمی شوند.

محققان این شرکت برآورد کرده اند که تنها طی ۱۰ ماه متوالی از سال ۲۰۱۴، حملات هکرها به شبکه رایانه ای بیمارستانها و تأسیسات بخش سلامت سراسر آمریکا افزایش ۶۰۰ درصدی داشته است.

اکنون این محققان پیش بینی می کنند که در سال ۲۰۱۵ که به زودی آغاز می شود این نوع حملات افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

اما اینکه چرا این وضعیت شکل گرفته در نوع خود جالب توجه است. به گفته کارل لنارد، سازمان های درمانی در سراسر جهان و به ویژه آمریکا در حال تبدیل کردن اطلاعات پزشکی خود به داده های الکترونیکی هستند و در این میان امنیت رایانه معمولا در اولویت قرار نمی گیرد. به همین دلیل هکرها به راحتی به آنها حمله می کنند.

همچنین برآورد شده که در سال ۲۰۱۴ در مقایسه با سال ۲۰۱۳، هکرها ۴ میلیون اطلاعات بیشتر از مراکز درمانی و بیمارستانی آمریکا به سرقت برده اند.
کد مطلب: 33858
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام