۰
plusresetminus
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷

ساخت نخستین پروتوتایپ رسمی از ماشین بدون راننده گوگل

ایتنا - شرکت گوگل سرانجام موفق شد تا یک نسخه پروتوتایپ از خودروی بدون راننده خود را تولید کند که می‌توان آن را برای انجام آزمایش‌های رانندگی مورد استفاده قرار داد.
ساخت نخستین پروتوتایپ رسمی از ماشین بدون راننده گوگل


شرکت گوگل سرانجام موفق شد تا یک نسخه پروتوتایپ از خودروی بدون راننده خود را تولید کند که می‌توان آن را برای انجام آزمایش‌های رانندگی مورد استفاده قرار داد.


به گزارش ایتنا از رایورز از Cnet، شرکت گوگل پیش از این نیز یک‌ بار مدعی ساخت یک پروتوتایپ از این خودرو شده بود ولی پس از مدتی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس اعلام کرده بود که این نسخه پروتوتایپ توانایی حرکتی چندانی نداشته است و بیشتر جنبه نمایش مفهوم خودروی بدون راننده گوگل به جهانیان را داشته است.

این نسخه پروتوتایپ جدید از نظر ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی با مدل قبلی ندارد و تنها تفاوت عمده آن در بخش بیرونی را می‌توان بهینه‌سازی سیستم قرارگیری دوربین بر روی سقف خودرو دانست.
این دوربین به‌عنوان چشم ماشین کار خواهد کرد و سیستم‌ هوش مصنوعی خودرو به کمک این دوربین قادربه مشاهده و تحلیل شرایط جاده خواهد بود.

 

در این میان جالب است بدانید که نخستین قدم‌های ساخت این خودرو در سال ۲۰۱۰ برداشته شد و مسئول این پروژه در حقیقت همان بخش تحقیقاتی ویژه‌ای بود که محصولاتی از جمله عینک گوگل را تولید کرده است.
این خودروی بدون راننده به زودی تست‌های جاده‌ای خود را آغاز خواهد کرد و در این میان و بر اساس قوانین ایالتی تصویب شده در آمریکا، این خودرو به پدال‌های ترمز و گاز و همچنین یک فرمان برای کنترل ماشین مجهز شده است تا در صورت بروز مشکل در سیستم هوش مصنوعی بتوان آن را به‌صورت دستی نیز کنترل کرد و از بروز حوادث در طول آزمایش جلوگیری به عمل آورد.

آزمایش‌های نهایی بر روی این خودرو هنوز با زمان‌بندی دقیق به اطلاع عموم نرسیده است.
ولی به نظر می‌رسد که نسخه نهایی نیز دارای پدال‌های کنترلی و فرمان باشد و این خودرو به قابلیت رانندگی خودکار و رانندگی دستی به بازار عرضه شود.
 
کد مطلب: 33767
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام