کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرکت‌های نرم‌افزاری خارجی از دولت چین اخراج می‌شوند

3 دی 1393 ساعت 13:06

ایتنا - دولت چین سیستم ارزیابی، سنجش و مانیتورینگ گسترده‌ای را برای خود را‌ه‌اندازی کرده است که مشابه آن را در دولت آمریکا دیده می‌شود.




دولت چین قصد دارد میزان اطمینان به شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پردازش ابری را بسنجد و به آن دسته از شرکت‌های چینی که در بخش امنیت خود شفاف‌سازی کامل را انجام داده‌اند، اجازه حضور در پروژه‌های دولتی را بدهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این اقدام باعث می‌شود تمام شرکت‌های خارجی که در زمینه خدمات پردازش ابری فعالیت می‌کنند از پروژه‌های دولتی چین خارج شوند و به گفته روزنامه China Daily، قرار است با این اتفاق قرارداد شرکت‌های نرم‌افزاری خارجی در پروژه‌های دولتی چین تمدید نشود.

"زو زیائودونگ"(Zuo Xiaodong) مدیر گروه صنعتی "موسسه تحقیقات امنیت اطلاعات چین" گفت: «ایده اصلی برای سنجش میزان امنیت در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پردازش ابری این است که میزان قابل اعتماد بودن سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات عرضه شده از سوی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا این اطمینان حاصل شود که دولت چین می‌تواند کنترل تمام اکوسیستم داخلی را در دست بگیرد.»

 

او توضیح داد که دولت چین سیستم ارزیابی، سنجش و مانیتورینگ گسترده‌ای را برای خود را‌ه‌اندازی کرده است که مشابه آن را در "مرکز خطرسنجی و برنامه‌های مدیریت امنیتی" وابسته به دولت آمریکا مشاهده می‌کنیم.

این سیستم که FedRAMP نام دارد و ساخت آن از دو سال قبل آغاز شد، به منظور استانداردسازی و گسترش امنیت در سیستم‌های مانتورینگ و برنامه‌ریزی آمریکا راه‌اندازی شد و هم‌اکنون تمام آژانس‌های دولتی این کشور از آن بهره‌مند می‌شوند.
 


کد مطلب: 33754

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33754/شرکت-های-نرم-افزاری-خارجی-دولت-چین-اخراج-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir