۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴

اطلاعات شرکت‌های مخابراتی، عامل پیروزی پلیس استرالیا در گروگان‌گیری اخیر

ایتنا - نخست‌وزیر استرالیا توضیح داد که اداره مرکزی پلیس این کشور با استفاده از این اطلاعات موفق شد هویت فرد گروگان‌گیر را شناسایی کند.
اطلاعات شرکت‌های مخابراتی، عامل پیروزی پلیس استرالیا در گروگان‌گیری اخیر


"تونی آبوت"(Tony Abbott) نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد فشارهای دولت بر شرکت‌های مخابراتی برای حفظ اطلاعات مشترکان طی دو سال گذشته از جمله عواملی بوده است که به پلیس در جریان گروگان‌گیری این کشور کمک کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد دی نت، نخست‌وزیر استرالیا توضیح داد که اداره مرکزی پلیس این کشور با استفاده از این اطلاعات موفق شد هویت فرد گروگان‌گیر را شناسایی کند و این ماجرا با کمترین خونریزی به پایان برسد.

لازم به‌ذکر است که دوشنبه هفته جاری فردی به‌نام "هارون مونس"(Haron Monis) در یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری سیدنی وارد یک شکلات‌فروشی شد و با اسلحه خود ۱۷ مشتری و فروشنده را گروگان گرفت و از ماموران پلیس خواست تا امکان برقراری تماس او با شخص نخست‌وزیر فراهم شود.

این ماجرا پس از ۱۶ ساعت با ورود ماموران پلیس به فروشگاه به پایان رسید که طی آن "هارون مونس" و دو تن از گروگان‌ها کشته شدند.

بر اساس قوانین به‌تصویب رسیده در کشور استرالیا، کلیه شرکت‌های مخابراتی موظف شده‌اند تمامی اطلاعات مربوط به مشترکان خود طی دو سال گذشته را ذخیره کنند تا سازمان‌های دولتی در صورت لزوم به آنها دسترسی داشته باشند.

 
 
کد مطلب: 33722
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خب این قضیه چطور کمک کرده؟ خبرتان ناقص است و مبهم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام