کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اما و اگرهای تخفیف‌های اینترنتی

خبرگزاری ايسنا , 26 آذر 1393 ساعت 10:04

ایتنا- ارائه اینترنت پرسرعت و البته تخفیف‌های این سرویس اینترنتی، شامل اما و اگرهایی است.




تخفیف‌هایی که رگولاتوری برای شرکت‌های اینترنتی در نظر گرفته خوب است اما این تخفیف‌ها با اما واگرهای فراوانی همراه است، از سوی دیگر در حالی که شرکت‌های اینترنتی از مدت‌ها پیش تخفیف‌های مربوطه را به مشترکان اینترنت می‌دهد اما این تخفیف‌ها به تازگی و در آبان‌ماه از سوی شرکت زیرساخت به ISPها داده شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، امیر مداح با اشاره به این‌که پهنای باند کلی از شرکت‌های مادر یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی فروخته می‌شود،‌ اظهار کرد: اختلاف قیمت بین قیمت نهایی تمام شده زیرساخت‌های اینترنتی برای شرکت زیرساخت و قیمتی که این شرکت زیرساخت‌ها به شرکت‌های اینترنتی می‌فروشد، زیاد است که همین امر باعث می‌شود شرکت‌های اینترنتی با مشکلاتی برای ارائه‌ خدمات اینترنتی با قیمت مناسب به کاربران مواجه باشند.

وی با اشاره به این‌که ارائه سرویس اینترنت پرسرعت نیازمند وجود پارامترها و شاخصه‌هایی در بستر ADSL است، تصریح کرد: اگر در ایران بخواهیم اینترنتی با سرعت ۱۲ تا ۱۶ گیگ ارائه دهیم لازم است ویژگی‌های خط طرف مقابل نیز قابلیت پشتیبانی از این سرعت اینترنت را داشته باشد.

مدیر این شرکت اینترنتی افزود: اگر کاربر خطی با شاخصه‌های لازم برای اینترنت پرسرعت را داشته باشد، می‌تواند در ایران از سرویسی با سرعت در حد نرمال بهره ببرد.

مداح با اشاره به این‌که در کره جنوبی ایتنرنت با سرعت ۵۰ مگ ارائه می‌شود، گفت: در دراز‌مدت ایران فاصله زیادی از نظر کیفیت و سرعت اینترنت با کشور‌های پیشرفته خواهند داشت، زیرا تکنولوژی ارائه سرویس اینترنت و بستر‌های آن در کشورهای پیشرفته با ایران متفاوت است.

مدیر این شرکت اینترنتی افزود: علاوه بر این اختلاف قیمت بین اینترنتی که زیرساخت دریافت می‌کند و اینترنتی که از سوی این شرکت به ISP‌ها فروخته می‌شود، به اندازه اختلاف قیمت ایران در واقع شرکت زیرساخت در ایران اینترنت را با قیمت چندین برابر بالاتر از قیمت اصلی آن می‌فروشد.

وی تصریح کرد: این اختلاف قیمت درنهایت به ضرر شرکت‌های اینترنتی و مصرف‌کننده نهایی تمام می‌شود.

مداح درباره‌ی نقش سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در نظارت بر قیمت‌های شرکت‌ زیرساخت تصریح کرد: سازمانی با نام سازمان تنظیم مقررات رادیویی در کشور فعالیت می‌کند که شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی را به شدت تحت نظر قرار می‌دهد و برای آنها مصوبه قیمت تعیین می‌کند.

وی همچنین افزایش پهنای باند کلی در کشور را امری امکان‌پذیر دانست و اظهار کرد: با این حال در حال حاضر نیز قشر عمده‌ای از کاربران اینترنتی وجود دارد که سرویس‌های با سرعت پایین را برای به صرفه‌تر بودن قیمت آن انتخاب می‌کند که در صورت افزایش پهنای باند نمی‌توان به این مشترکان سرعت اینترنت بالاتری ارائه داد.

مداح تصریح کرد: اگر افزایش پهنای باند همراه با تخفیف‌های بیشتر برای شرکت‌های اینترنتی باشد شرکت‌ها می‌تواند گزینه انتخاب سرعت اینترنت را از سرویس‌های مختلف اینترنتی خود حذف کرده و تمام سرویس‌ها را با سرعت یکسان به قیمت مناسب عرضه کند.

مدیر این شرکت اینترنتی افزود: براین اساس قیمت اینترنت براساس ترافیک مصرفی کاربر تعیین می‌شود و همه کاربران براساس کیفیت خط خود از سرعت بالا و یکسان اینترنتی برخوردار خواهند بود.


کد مطلب: 33700

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33700/اما-اگرهای-تخفیف-های-اینترنتی

ايتنا
  https://www.itna.ir