۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۳
رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد

درآمد 840 میلیارد تومانی دولت از طریق واردات رسمی گوشی

ایتنا- رییس اتاق اصناف: واردات رسمی و قانونی موبایل درآمد 840 میلیارد تومانی برای دولت خواهد داشت.
درآمد 840 میلیارد تومانی دولت از طریق واردات رسمی گوشی


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی فاضلی در حاشیه افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی که با شعار فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت ارتقاء سلامت اداری، فرهنگی و اجتماعی از امروز (۲۴ آذرماه) تا جمعه (۲۸ آذرماه) به مدت پنج روز در بازار موبایل ایران گشایش یافت، تاکید کرد: عدم حمایت از تولید داخل صنعت موبایل را به تعطیلی کشاند.


رییس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از قاچاق و به منظور ورود قانونی موبایل به کشور براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار شده که از این پس و بعد از گذراندن مراحل قانونی واردات رسمی موبایل بعد از ثبت شماره گوشی در گمرک در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز به ثبت برسد، اظهار کرد: از این موضوع اطلاعی ندارم اما آنچه که مسلم است این است که در چند سال قبل با حمایت مخابرات کارخانه تولید تلفن همراه (صاایران) کار خود را آغاز کرد که شاید به دلیل حمایت نشدن این مجموعه تولید تلفن همراه به فراموشی سپرده شد.

فاضلی در ادامه تاکید کرد: این موضوع موجب شد که این افراد به شرکت‌های معتبر خارجی راه یافته و فعالیت کنند.

رییس اتاق اصناف ایران همچنین در مورد برگزاری نمایشگاه‌های موبایل گفت: بنده اگرچه با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مخالفتی ندارم، اما موضوع مهم در این حوزه این است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روزه شاهد ورود فناوری جدیدی در این حوزه هستیم که باید به نیاز مردم توجه شده و در این زمینه هرگونه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در عین حال بیان کرد: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد تلفن همراه از طریق قاچاق وارد می‌شود و این در حالی است که اگر همه واردات به صورت قانونی انجام شود درآمد ۸۴۰ میلیارد تومانی نصیب دولت خواهد شد.

فاضلی، اتاق اصناف، گمرک و سیستم تعرفه‌گذاری در کشور را در این زمینه مقصر دانست.

رییس اتاق اصناف ایران در عین حال گفت: اتاق اصناف طرحی را برای کاهش تعرفه واردات موبایل مطالعه کرده و به دولت ارائه داده اما موضوع مهم آن است که تعامل اصلی بین اصناف و دولت به‌طور کامل عملیاتی نشده است.

همچنین رامین سمیع‌زاده - مدیر اجرایی نمایشگاه موبایلکس - در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دنیای امروز تلفن همراه نه صرفا به عنوان یک تکنولوژی جدید مخابراتی بلکه به عنوان یک صنعت مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته و در واقع اهمیت این تکنولوژی جدید منحصر به استفاده ارتباطی آن نیست بلکه اهمیت این صنعت و تکنولوژی مهم به کاربرد‌های گسترده چند رسانه‌ای و انتقال انسان به جهان مجازی و به وجود آوردن فضای دوجهانی مربوط به امور فرد و فردیت در جهان شده است.

وی گفت: این دوره از نمایشگاه که در آن بسیاری از برندها و شرکت‌های تولید‌کننده تلفن همراه و تجهیزات جانبی با قیمت‌های مناسب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند سعی دارد تا با ارائه‌ی قابلیت‌های انواع گوشی‌های تلفن همراه و نیز مشاوره و آموزش‌های حرفه‌ای در مسیر استفاده صحیح، هدفمند و سلامت‌محور ایفای نقش کند.

به گفته او با توجه به این‌که همه غرفه‌داران از فیلتر اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گذشته و در واقع شناسنامه‌دار هستند و از طرف دیگر با توجه به آموزش‌ها و نیز مشاوره‌های فنی و تخصصی غرفه‌داران و از آنجا که اکثر گوشی‌ها در این نمایشگاه با تخفیف همراه است و بعضا با شرایط ویژه عرضه می‌شود، مردم می‌توانند با اطمینان و آگاهی کامل محصولات دلخواه خود را تهیه کنند.

سمیع‌زاده اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی از امروز به مدت پنج روز در بازار موبایل ایران کار خود را آغاز کرده و این نمایشگاه به منظور اطلاع‌رسانی درباره‌ی محصول جدید ایرانی و خارجی در حوزه موبایل و لوازم جانبی در حالی کار خود را آغاز کرد که تولید‌کنندگان داخلی نیز جهت به نمایش گذاشتن محصولات خود حضور دارد.

او ایجاد زمینه برای تعامل بیشتر این صنف با علاقه‌مندان و مشتریان، افزایش دانش عمومی و تخصصی در زمینه‌ی تلفن همراه و آشنایی با جدید‌ترین تکنولوژی‌ها در حوزه اطلاعات و ارتباطات را از جمله مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه برشمرد.

همچنین ابراهیم درستی - رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی - در حاشیه این مراسم اظهار کرد: بیشتر موبایل‌های قاچاق موجود در کشور بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

وی افزود: وارد‌کننده قانونی باید شش درصد تعرفه واردات موبایل، هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده و سه درصد هزینه‌های جانبی دیگر را بپردازد، بنابراین برای واردات قانونی گوشی باید حدود ۲۰ درصد از کل درآمد هزینه شود بنابراین با نگاهی به این آمار متوجه می‌شویم که ورود قانونی گوشی از طریق قاچاق سود بیشتری برای قاچاقچی به همراه دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در عین حال بر صفر‌ شدن تعرفه موبایل تاکید کرد و گفت: صفر شدن تعرفه موبایل باعث کاهش قاچاق و از طرفی افزایش درآمد دولت از طریق واردات رسمی موبایل خواهد شد.
کد مطلب: 33672
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام