۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵

فیس‌بوک بی‌سر و صدا بینگ را از بخش جستجوی خود حذف کرد

ایتنا- همکاری مایکروسافت و فیس‌بوک نتوانست مدت زیادی دوام داشته باشد!
فیس‌بوک بی‌سر و صدا بینگ را از بخش جستجوی خود حذف کرد


حدود یک سال پیش مارک زاکربرگ در زمانی که سرویس جدید فیس‌بوک “Graph Search” معرفی می‌کرد، خبر از همکاری این شبکه اجتماعی و مایکروسافت درزمینهٔ استفاده از موتور جست‌وجوگر بینگ در مطالبی که کاربران فیس‌بوک به دنبال آن هستند داد.

اما اگر در چند روز اخیر از سرچ گرپ فیس‌بوک استفاده کرده باشید، بدون شک نه تنها با ظاهر متفاوت آن برخورده کرده بلکه متوجه عدم وجود قسمت موتور جستجوگر بینگ شده‌اید.


بر اساس اطلاعات به دست آمده فیس‌بوک در آخرین به‌روزرسانی Graph Search نتایج نشان داده توسط موتور جست‌وجوگر بینگ را حذف کرده است. بدین ترتیب زین پس اگر مطلبی را با استفاده از Graph Search جستجو کنید، به مطالب داخل فیس‌بوک محدود خواهید شد.

یکی از کارمندان فیس‌بوک در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری رویترز انجام داده ضمن تائید این خبر، به این مطلب اشاره کرده است که از این به بعد فرد در هنگام جستجو با Graph Search تنها به مطالب داخلی فیس‌بوک از قبیل مطالب به اشتراک گذاشته توسط دوستان و یا پارامترهای داخلی دیگر هدایت می‌شوند. هدف از این اقدام دقت بیشتر در مطلب جستجو شده، اعلام گردیده است.

در طرف دیگر مایکروسافت نیز این خبر را تائید کرده‌، اما آن را به معنای قطع همکاری کامل با فیس‌بوک قلمداد نکرده‌ است.
حدود یک سال پیش بود که مدیرعامل فیس‌بوک خبر از به‌کارگیری موتور جستجوگر بینگ در فیس‌بوک داد، اما کمتر کسی در آن زمان فکر می‌کرد که این همکاری مایکروسافت و فیس‌بوک عمری به این کوتاهی داشته باشد.

کارشناسان در آن زمان همکاری این دو فعال حوضه فناوری را بیشتر به نفع مایکروسافت در جهت رقابت با موتور جستجوگر گوگل می‌دانستند، اما حال با پایان یافتن به‌کارگیری بینگ در فیس‌بوک باید دید که مدیران بزگترین شبکه اجتماعی قصد سفر از ردموند به مانتن ویو را دارند و یا سبب تمرکز بیشتر خود فیس‌بوک بر روی Graph می گردد.

منبع: فارنت
کد مطلب: 33656
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام