۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۱
با انتشار اسناد محرمانه توسط هکرها

سونی به مردسالاری و نژادپرستی متهم شد

ایتنا- البته این ادعا توسط هکرهایی که توانستند به اطلاعات مدیران رده بالای این شرکت دست یابند عنوان شد!
سونی به مردسالاری و نژادپرستی متهم شد


هکرهایی که به سیستم‌های رایانه ای شرکت سونی پیکچرز حمله کرده بودند مدعی شدند، در رده‌های بالای مدیریتی این شرکت مردسالاری افراطی حاکم است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از گاردین، شرکت سونی پیکچرز هفته گذشته هدف حمله سایبری هکرهایی قرار گرفت که گفته می‌شود برای گرفتن انتقام ساخته شدن فیلم "مصاحبه" توسط این شرکت درباره رهبر کره شمالی، این حمله را ترتیب داده اند.

براساس اعلام این هکرها در میان مدیران ارشد سونی پیکچرز فقط نام خانم امی پاسکال دیده می‌شود و دیگر مدیران بلندپایه این شرکت همگی مرد هستند. سونی پیکچرز بعلاوه به نژادپرستی و قرار دادن آمریکایی‌های سفیدپوست در سمت‌های کلیدی متهم شده است.

هکرها همچنین مدعی شدند سونی به ست روگن و جیمز فرانکو دو بازیگر اصلی فیلم کمدی "مصاحبه" در مجموع ۱۵ میلیون دلار پرداخت کرده است.

براساس اعلام این هکرها ست روگن بازیگر و کارگردان این فیلم هشت میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و جیمز فرانکو شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای بازی در این فیلم دستمزد گرفته اند.

همچنین هزینه کلی فیلم مصاحبه ۴۴ میلیون دلار عنوان شده است.

در اسناد منتشر شده توسط هکرها لیست کامل حقوق سالانه ۱۷ مدیر ارشد سونی پیکچرز وجود دارد. برای مثال حقوق سالانه مایکل لینتون از مدیران اجرایی ارشد سونی پیکچرز سه میلیون دلار اعلام شده است.

هکرها مدعی هستند اسناد منتشر شده بخش کوچکی از اطلاعات به سرقت رفته از سرورهای سونی است و گفته می‌شود حجم اطلاعات به سرقت رفته بیش از ۱۱ ترابایت بوده است.

سونی پیکچرز در حال تحقیق روی این موضوع است که آیا هکرهایی از طرف کره شمالی مسئول حمله سایبری به شبکه کامپیوتری این شرکت در روزهای گذشته بوده‌اند یا خیر؟

این حمله سایبری به سونی پیکجرز در شرایطی است که این شرکت قرار است ماه آینده فیلم سینمایی "مصاحبه" را منتشر کند.

این فیلم یک کمدی درباره دو روزنامه‌نگار است که از سوی سازمان جاسوسی ‌آمریکا(سیا) برای ترور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی استخدام می‌شوند.

دولت پیونگ یانگ در نامه‌ای به بانکی مون دبیرکل سازمان ملل این فیلم را محکوم کرده و "حمایت آشکار از تروریسم و اعلام جنگ" خوانده است.

روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش داده با این حمله سایبری سیستمهای کامپیوتری سونی پیکچرز مختل شده و قبل از خاموش شدن مانیتور کامپیوترهای این شرکت، نمایشگرها تصویر یک جمجمه قرمز به همراه عبارت "هک شده توسط GOP" را نشان می‌دادند که ظاهرا عبارت اختصاری "محافظان صلح"(guardians of peace) بوده است.

سایت ری‌کود در گزارشی اعلام کرد که سونی و مشاوران امنیتی این شرکت در حال تحقیق روی این احتمال هستند که فردی از طرف کره شمالی یا چین مسئول این حمله سایبری بوده باشد.

این سایت افزود: ارتباط بین کره شمالی و این حمله سایبری تایید نشده، اما رد نیز نشده است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: سونی پیکچرز در حال تحقیق روی تمام احتمالات است و هیچ ارتباطی بین این موضوع و کره شمالی مشخص نشده است.

فیلم سینمایی "مصاحبه" قرار است ۲۵ دسامبر در سینماهای آمریکا قرار است اکران شود.

در این فیلم جیمز فرانکو نقش مجری یک شبکه تلویزیونی و ست روگن نقش تهیه‌کننده این برنامه را برعهده دارند. این دو قرار است یک مصاحبه کم سابقه با کیم جونگ اون داشته باشند که در این میان سیا مطلع شده و از آنها می‌خواهد که وی را ترور کنند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرده که در صورت اکران این فیلم "اقدام مقابله جویانه بی‌رحمانه‌ای" انجام خواهد داد.

دولت کره شمالی همچنین طی نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از وی خواسته که مانع اکران این فیلم شود.
کد مطلب: 33539
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام