۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶

اخراج کارمندان مایکروسافت با هدف افزایش تولید

ایتنا- مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد:قصد دارد سرمایه‏ گذاری روی فناوری‏‌های نوظهور از جمله اینترنت اشیا را کاهش دهد.
اخراج کارمندان مایکروسافت با هدف افزایش تولید


یکی از مشاوران «ساتیا نادلا» (Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت گفت این شرکت بزرگ‌ترین اقدام برای اخراج کارکنان در تاریخ فعالیت‏‌های خود را با هدف سرمایه‏ گذاری بیشتر روی فناوری‏‌های جدید و کاهش تمرکز بر فناوری‏‌های پایین‏تر انجام داد.


به گزارش وب‌سايت Techworld جف تپر (Jeff Teper) مدیر مرکز استراتژی‏‌های مایکروسافت در کنفرانس سالانه مالی این شرکت گفت: «هر دانشجویی که در زمینه تاریخ فناوری تحصیل کرده باشد به‌خوبی می‏داند که اشتباهات شرکت‌ها در جریان انتقال از یک نسل به نسل دیگر با کنار گذاشتن محصولاتی که از قبل تولید می‏شد، همراه نمی‏‌شود و البته این فرآیند سرعت کافی برای تولید محصولات جدید را فراهم می‏کند.»

او به صورت مستقیم به مدیر قبل از نادلا اشاره نکرد، اما استیو بالمر (Steve Ballmer) در زمان تصدی خود همواره به خاطر نشان ندادن واکنش سریع به فرصت‏‌های پیش‏ آمده در حوزه جست‏وجوهای اینترنتی، شبکه‏‌های اجتماعی و خدمات موبایلی مورد انتقاد قرار می‏گرفت.

اما مدیرعامل جدید از ابتدای فعالیت خود اعلام کرد که قصد دارد سرمایه‏ گذاری روی فناوری‏‌های نوظهور از جمله اینترنت اشیا را کاهش دهد و سرمایه‏ گذاری بیشتر بر فناوری‏‌های نوینی داشته باشد که مدل‏‌های اقتصادی شرکت اجازه می‏دهد.

Teper با اشاره به این موضوعات توضیح داد که گروه او به همراه دیگر مدیران ارشد مایکروسافت در تمام این تصمیم‏ گیری‏‌های کلان از نادلا پشتیبانی می‏کرده‏‌ا‌ند.

نادلا به همراه آمی هود (Amy Hood) مدیر مالی مایکروسافت این روزها بررسی‏‌های مختلف خود را انجام می‏دهند تا با آزاد کردن پول‏‌های این شرکت بتوانند سرمایه‏ گذاری بیشتری روی فناوری‏‌هایی انجام دهند که از قبل قول داده بودند و یکی از راهکارهای آنها اخراج کارمندان است.

ساتیا نادلا در آغاز سال مالی جاری در ژوئیه ۲۰۱۴ اعلام کرد که قصد دارد ۱۸ هزار کارمند مایکروسافت را اخراج کند که این رقم ۱۴ درصد از کل کارمندان را تشکیل می‏دهد. با گذشت سه مرحله از فرآیند اخراج کارمندان توسط مایکروسافت هم‏ اکنون بیشتر این افراد بیرون شده‏‌اند.
کد مطلب: 33457
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام